Staţie de tramvai, dotată cu plasmă
Două camere video montate pe acoperişurile refugiilor şi un ecran pe care rulează în timp real imaginile surprinse de camere, alcătuiesc sistemul de monitorizare, menit să vină în ajutorul vatmanilor.
Astfel, staţia fiind în curbă, conducătorii tramvaielor pot să se asigure că li s-au închis uşile din spate fără să accidenteze pe cineva.
Urmează alte staţii
„Odată cu întregul proiect de reabilitare de pe strada Viitorului, a fost refăcută şi staţia Şoseaua Ştefan cel Mare, iar pentru cu regula spune că orice staţie trebuie să fie cât mai aproape de intersecţie am mutat-o mai în faţă.
De acolo însă, vatmanii nu mai aveau vizibilitate în spate, pentru că staţia este uşor în curbă. Soluţia a fost instalarea unui astfel de sistem de monitorizare a peronului, deoarece nicio oglindă parabolică nu asigura vizibilitatea", a explicat directorul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu.
Totodată, acesta a menţionat că astfel de sisteme vor fi montate şi în alte staţii, în urma unor analize. „Deocamdată, următoarea staţie unde vom instala un astfel de dispozitiv este de la interecţia străzilor Tunari cu Barbu Văcărescu, aceea aflându-se tot în curbă".
„O fi pentru hoţi"
Călătorii abia dacă au observat ecranul apărut în staţie. „Nu ştiu pentru ce e. O fi pentru hoţi. Abia acum îl văd", a spus nedumerit bucureşteanul Constantin Niculescu.
Vatmanii consideră că mai sunt şi alte staţii din Capitală care ar necesita o monitorizare a peronului.
„Până acum nu era nevoie de ecranul acesta, pentru că staţia nu era atât de în faţă, dar mai sunt şi alte locuri unde se cer astfel de sisteme, de exemplu staţia Hristo Botev, unde e tot aşa, uşor în curbă", a spus vatmanul Stan Ţenea.