Cel mai mare canal de dezinformare face modificări. Iată ce o să se întâmple cu clipurile video
De la debutul pandemiei, rețelele de socializare s-au dovedit a fi cel mai rapid și eficient mijloc în care dezinformarea se răspândește și ajunge la utilizatorii săi.
Recent, YouTube și-a prezentat noile planuri de a aborda dezinformarea de pe platforma sa. Noile abordări au în vedere oprirea dezinformării înainte ca aceasta să devină virală, abordarea dezinformării în mai multe limbi decât engleza, dar și limitarea distribuirii de informații greșite pe mai multe platforme. Acestea sunt cele trei domenii de atenție, potrivit directorului de produs al YouTube, Neal Mohan.
Ce va face YouTube împotriva dezinformării
Atenția YouTube față de partajarea pe mai multe platforme ar limita vizionările videoclipurilor care sunt considerate problematice în conformitate cu ghidurile actuale ale platforme, potrivit The Times.
Compania de streaming video spune că ajustările sistemului său de recomandare au redus consumul acestor videoclipuri, dar traficul de pe alte site-uri care încorporează și leagă la aceste videoclipuri rămâne o problemă.
Posibilele remedieri includ dezactivarea butonului de partajare de pe platformă sau ruperea linkurilor către videoclipuri care au fost deja suprimate pe YouTube.
Avertismentele că un videoclip ar putea include informații greșite sunt o altă soluție posibilă și ceva pe care platforma îl folosește pentru conținut grafic și restricționat în funcție de vârstă.
Pentru a împiedica răspândirea dezinformării, YouTube are în vedere echipe mai mari și mai bine informate și parteneriate cu organizații neguvernamentale și experți locali.
Platforma poate adăuga, de asemenea, noi etichete videoclipurilor despre subiecte emergente, în dezvoltare rapidă, cum ar fi dezastrele naturale.
Măsurile sunt cea mai recentă abordare asupra încercării YouTube de a echilibra siguranța și suprimarea dezinformării cu libertatea de exprimare, care este o problemă care a fost în atenția publicului de-a lungul pandemiei de COVID-19.
Platforma este cea mai mare sursă de videoclipuri online, cu peste 2 miliarde de utilizatori lunar. Mohan a spus că vor fi atenți în limitarea răspândirii dezinformațiilor potențial dăunătoare, permițând în același timp spațiu pentru discuții și educație despre subiecte sensibile și controversate.
Criticii susțin că platforma nu face suficient pentru a aborda problema dezinformarii. La începutul acestui an, peste 80 de grupuri de verificare a faptelor au trimis o scrisoare CEO-ului YouTube, Susan Wojcicki, cerând acțiuni mai mari cu privire la dezinformarea pe platformă,
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!