Trenul care te învârte în jurul Capitalei costă 1 miliard €
Cum ar fi să ai tren în buricul târgului, să te urci în el la Unirii şi să cobori în comuna Vidra. Ei bine, acest lucru ar fi posibil, dacă ideea unui arhitect ar găsi finanţarea necesară de la autorităţi. Trenul Expres Regional pentru Bucureşti (TER) costă un miliard de euro, însă ar rezolva problema traficului rutier. Sare cineva cu banu'?
Utopie sau soluţia salvatoare pentru rezolvarea celei mai spinoase probleme din Capitală, traficul rutier? Propunerea venită din partea unui tânăr arhitect ar decongestiona total circulaţia în oraş.
Concret, cu ajutorul Săgeţilor Albastre, Andrei Egli propune un sistem de tren urban care ar face legătura între punctele importante din oraş, acolo unde există şi staţii de metrou, şi localităţile limitrofe înglobate în zona metropolitană.
Iată cele şase trasee
Traseul 1: Gara de Nord – Aeroport „Henri Coandă”
Traseul 2: Eroilor – comuna Videle
Traseul 3: Piaţa Unirii – comuna Vidra
Traseul 4: staţia Costin Georgian – comuna Fundeni
Traseul 5: Gara de Nord – comuna Brăneşti
Traseul 6: face înconjurul oraşului pe linie de centură
Cele şase trasee imaginate de arhitect au luat naştere în 2006, pe o infrastructură existentă deja în proporţie de 90%. Astfel, spune el, proiectul nu ar fi amânat cu birocraţia legată de exproprieri şi demolări. Problema o constituie însă banii, aproximativ un miliard de euro.
Tânărul a început să bată pe la uşile autorităţilor. „Am avut o întrevedere cu fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, căruia i-a plăcut ideea. Din păcate nu au fost bani, ştiţi cum e la noi, lucrurile merg greu. Acum vreau să mă văd cu ministrul Radu Berceanu, poate se va concretiza ceva", ne-a explicat arhitectul.
De la staţia de metrou Costin Georgian, bucureştenii pot ajunge foarte rapid în comuna Fundeni
Trenul Expres Regional imaginat de Andrei Egli ar avea staţii şi la periferia Capitalei
«Face parte din strategia Metrorex»
Un astfel de proiect are şi Metrorex şi face parte din strategia de dezvoltare a transportului integrat în Capitală.
„Folosirea liniilor de tren din jurul oraşului, pentru a face legătura între terminalele de metrou sau capetele RATB şi localităţile de pe Linia de Centură, este un proiect vechi al nostru şi avem chiar şi o strategie în acest scop. Aşteptăm doar banii."