Avarie uriașă în București. 1.200 de blocuri au rămas fără apă caldă și căldură. Zonele afectate
Aproximativ 1.000 de blocuri din București au rămas fără apă caldă și căldură de marți din cauza unei avarii la magistrala Grivița, în zona Șoselei Grozăvești, anunță compania Termoenergetica. Cel mai afectat este Sectorul 1, dar probleme sunt și în Sectoarele 2, 5 și 6. Compania anunță că până mâine noapte problema va fi rezolvată. Înre timp, în Capitală sunt anunșate temperaturi negative.
Cel mai afectat este Sectorul 1 cu 600 de blocuri fără apă caldă și căldură
„Avaria s-a produs pe magistrala Grivița, pe conducta cu diametrul de 1000 mm. Au fost deja începute, în regim de urgență, manevrele de sectorizare, închidere și golire a conductei, apoi cele de aerisire. Ulterior, vor fi efectuate sudurile pentru reparația avariei și încărcarea magistralei”, anunță Termoenenrgetica.
Cel mai afectat este Sectorul 1, unde circa 600 de blocuri au rămas fără agent termic.
Zonele afectate sunt: bd. Dinicu Golescu, Gara de Nord, Calea Griviței, bd. Nicolae Titulescu, Calea Giulești, 1 Mai, bd. Mărășești, bd. Ion Mihalache, Calea Dorobanți, zona Piața Victoriei, cartierul Aviației.
În Sectorul 2, zonele afectate sunt: Șoseaua Ștefan cel Mare și Bulevardul Lacul Tei
Zonele afectate din Sectorul 5: Calea 13 Septembrie, Șoseaua Panduri, Spitalul Municipal, precum și strada Nicolae Filimon
Sectorul 6: Calea Griviței, Bulevardul Constructorilor și complexele studențești „Leu„ și „Regie”.
Compania anunță că situația va fi remediată până în data de 10 ianuarie 2024, ora 23.30.
Sistemul centralizat de încălzire din București, pierderi colosale în 2022
Sistemul centralizat de termoficare din București a avut în 2022 pierderi de căldură de circa 40%, cu aproape 3% mai mult decât în 2021, potrivit bilanțului energetic aprobat de Consiliul General al Municipiului București. Din cele circa 3,9 milioane gigacalorii intrate în rețeaua principală, circa 1,22 milioane s-au pierdut. Pierderile sunt acoperite de municipalitate, potrivit HotNews.
Se poate estima că reabilitarea întregului sistem de transport ar fi un proiect care s-ar desfășura pe cel puțin 20 de ani și ar costa cel puțin 1 miliard de euro, se mai arată în document.