Cât costă cea mai mică mașină electrică din lume! Vine dezasamblată
Compania suedeză Luvly a lansat cea mai mică mașină electrică din lume, cu un design minimalist tipic scandinav. Este primul autoturism conceput pentru a fi livrat dezasamblat, precum mobila. Mașina poartă numele Luvly O și este gândită pentru a reduce semnificativ emisiile de carbon produse prin livrare.
Chiar dacă micromașina, așa cum o numește compania, vine pe bucăți, ea nu poate fi asamblată de cumpărător acasă. În schimb, aceasta trebuie dusă la un atelier autorizat. Compania speră că alte avantaje ale modelului, cum ar fi bateriile interschimbabile și greutatea sa mică, vor face transportul sustenabil mai ușor de realizat, relatează publicația americană CNN.
Luvly are o greutate de sub 450 de kilograme, adică mai puțin de un sfert din greutatea unei mașini normale. Autoturismul dispune de o autonomie de 100 de kilometri și poate atinge o viteză maximă de 90 de km/h - suficient pentru șoferii care circulă zilnic prin zonele urbane, susține compania.
Mașinuța Luvly O costă 10.000 de euro
CEO-ul și cofondatorul Luvly, Håkan Lutz, a afirmat că obiectivul este de a oferi o mașină cu „o calitate destul de bună și un design foarte drăguț, ieftină și eficientă pentru oricine”. Un astfel de autoturism costă aproximativ 10.000 de euro.
Mașinile mici nu sunt ceva nou! Ele circulă prin orașe din anii 1950 - emblematicul BMW Isetta – care cântărea doar 350 de kilograme – a popularizat stilul, care a continuat să inspire designul modern al vehiculelor ușoare.
Dar, în timp ce acestea arată drăguț, au reputația de a fi nesigure. Înălțimea lor scăzută, cadrele ușoare și zonele frontale limitate de ondulare înseamnă că în accidente, în special cu alte mașini, șoferii pot suferi răni mai grave decât în cazul autoturismelor normale. În plus, acestea nu sunt supuse acelorași standarde de siguranță precum mașinile obișnuite și nu există nici o cerință obligatorie pentru testarea la impact.
Pentru a rezolva această problemă, Luvly s-a inspirat din mașinile de Formula 1, care sunt construite cu un șasiu ușor, dar puternic. Cadrul Luvly O are o „structură tip sandwich” cu un strat de aluminiu căptușit pe ambele părți cu spumă ușoară de plastic. Lutz a explicat că dacă mașina este implicată într-o coliziune, forța va fi absorbită de acea căptușeală și va proteja șoferul.