Prima mașină electrică produsă în țara noastră, pe străzile din Cluj. Cât va costa o asemenea bijuterie: „În unu-doi ani, va fi pe piață”

Prima mașină electrică produsă în țara noastră poate fi văzută deja pe străzi! Vehiculul a fost omologat la RAR, iar pentru cei pasionați de mașini, inovațiile tehnice ale acestui vehicul vor fi un adevărat motiv de entuziasm!

Mașina a fost omologată de RAR / foto: Remus Florescu
Mașina a fost omologată de RAR / foto: Remus Florescu

Premieră în România! Prima mașină electrică produsă în țara noastră circulă deja pe străzile din Cluj, iar inovațiile tehnice aduse de acest model îi vor entuziasma din plin pe pasionații de automobile! Potrivit celor de la adevarul.ro, unul dintre investitorii principali din acest proiect este Voicu Oprean, fondatorul companiei din domeniul IT, Arobs. De altfel, el a și condus mașina pe străzi, întorcând privirile celor din jur.

Mașina are o lungime de 4,9 metri, lățime de 2,1 metri, iar stabilitatea pe care o are în curbe este una excelentă. Vehiculul este din fibră de carbon, iar șasiul de Audi A8, ranforsat cu un sistem „roll cage bar”, precum cel al mașinilor de curse, oferă o siguranță excelentă șoferului, cât și pasagerilor din vehicul.

Mașina electrică deja a fost testată pe șosele

Vehiculul a întors toate privirile pe stradă / foto: Cluj24
Vehiculul a întors toate privirile pe stradă / foto: Cluj24

Mașina deja a fost omologată de către RAR, care a și eliberat numere de înmatriculare pentru teste. „Este o mașină construită de la zero și ne-am lovit de foarte multe lucruri, având în vedere că vorbim despre o industrie care are peste 100 de ani vechime și care trebuie să se reinventeze. Într-un fel, facem și noi parte din acest proces de reinventare”, a declarat Voicu Oprean, conform sursei citate.

Investitorul român a vorbit și despre provocările pe care le-a avut de înfruntat mașina electrică la RAR. Se pare că lipsa cheii a fost destul de problematică, însă, în cele din urmă, totul a mers bine, iar prima mașină electrică produsă la Cluj a putut ieși pe șosea. „Până la urmă i-am convins, deoarece sunt din ce în ce mai multe mașini fără cheie pe piață. Dacă era să se respecte litera legii, probabil trebuia o mică cheiță și un lăcățel acolo”, a mai delarat Oprean, potrivit sursei.

Cât va costa mașina electrică

Voicu Oprean este investitorul principal în proiect
Voicu Oprean este investitorul principal în proiect

Se pare că mașina poate produce aproximativ 200 de cai putere, datorită a două motoare fabricate în Croația și montate pe roțile din spate. În timpul testelor, s-a reușit să se ajungă la o viteză maximă de 127 km/h, iar un element inovativ al mașinii este înlocuirea oglinzilor retrovizoare cu camere de luat vederi, care pot transmite imagini la un unghi de 180 de grade, în două ecrane montate pe bord.

De asemenea, în ce privește autonomia mașinii, se pare că bateria poate duce până la 300 de kilometri. Iar în privința timpului de încărcare, sunt necesare cam 2-3 ore, sau, dacă vorbim despre un sistem de încărcare rapidă, doar 45 de minute. „Există o evoluție constantă la baterii și încercăm să ținem și noi pasul cu aceste evoluții și vom vedea că această zonă de inovație va fi cea care va face diferența”, a mai spus Oprean.

În privința unei estimări a prețului, se pare că mașina va parca în „teritoriul” de 100.000, până la 150.000 de euro.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Catherine Zeta Jones si Michael jpg
image
image
image
image
image
image
bani jpeg
wave 5255593 1280 jpg
vreme furtuna png
Crestere salariu FOTO Shutterstock
colegiu iasi jpg
beach 2100369 1280 jpg
fructe liofilizate1 jpg
perchezitii traficanti droguri Vaslui FOTO DIICOT Vaslui (4) jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net