Cu ce preț se vinde, în Germania, o Dacie 1100 fabricată în 1970. Mașina are aproape 30.000 de kilometri la bord

13 ianuarie 2024 11:49   Fapt divers

Recent, pe mobile.de, unul dintre cele mai populare site-uri germane de vânzări auto second-hand, a fost listată pentru vânzare o Dacia 1100 de culoare gri.

Această mașină, fabricată în luna mai a anului 1970 la uzina Mioveni din România, a fost produsă cu un an înainte de oprirea producției acestui model.

Proprietarul actual al vehiculului este un cetățean german care locuieștde mulți ani în Speyer, un oraș istoric german fondat în perioada Imperiului Roman, situat la aproximativ 21 de kilometri de Heidelberg.

Potrivit descrierii făcute de proprietar în anunțul său, acest automobil românesc, cu o vechime de aproape 54 de ani, are un kilometraj de 28.469 de kilometri și este echipat cu un motor de 50 de cai-putere.

Dacia 1100, care este în stare bună, se vinde cu 7500 de euro

Proprietarul menționează că mașina prezintă vopseaua originală și se află într-o stare foarte bună, necesitând doar unele reparații minore. De asemenea, el subliniază că autoturismul nu a fost implicat în niciun accident. Dacia 1100 este oferită la prețul de 7.500 de euro.

Dacia 1100, primul model produs de Automobile Dacia S.A. la Mioveni, a fost fabricat între anii 1968 și 1971, într-un total de 37.546 de unități. În prezent, în România mai sunt în circulație doar câteva sute de astfel de autoturisme.

La data de 3 august 1968, primele exemplare Dacia 1100 au părăsit porțile noii Uzine de Autoturisme Pitești. Acest model, bazat pe Renault 8, era o berlină cu tracțiune spate și motor amplasat în partea din spate, capabilă să atingă o viteză maximă de 132 de kilometri pe oră.

Prima Dacie 1100 produsă i-a fost făcută cadou lui Ceaușescu

Primul autoturism produs a fost oferit cadou lui Nicolae Ceaușescu la inaugurarea oficială a uzinei, pe 20 august 1968. Inițial, Dacia 1100 era practic identică cu Renault 8, diferențiindu-se doar prin emblema specifică.

Componentele principale erau importate din Franța și Spania, urmând să fie asamblate la Mioveni. Motoarele și cutiile de viteze erau livrate asamblate, necesitând doar adăugarea uleiului. Caroseriile erau sudate și vopsite la uzina din România.

Din 1969, producția locală a fost extinsă pentru a include anvelopele, radiatoarele, geamurile, instalațiile electrice și scaunele. Această strategie a fost adoptată pentru a reduce costurile de fabricație și a menține un ritm de producție eficient.

Mai multe