Cum arată tunelurile „Alina" şi „Daniela", care vor străbate Carpaţii. Şantierele autostrăzii şi-au deschis porţile pentru vizitatori
Prima autostradă care va traversa Munții Carpați, între Sibiu și Pitești, și-a deschis porțile pentru vizitatori, oferind un prilej unic de a vedea stadiul lucrărilor la fața locului.
Tunelurile, denumite Alina și Daniela, sunt pe cale să fie finalizate înainte de termen.
Acum, muncitorii care lucrează pe șantier au prezentat publicului cum se desfășoară activitatea la autostrada care va avea o lungime de 122 de kilometri.
Tunelul este o premieră în istoria României
Tunelul forat, primul de acest fel pe o autostradă din România, include două căi de rulare. Cele două galerii ale tunelului au fost denumite după două femei implicate în proiect: "Daniela" reprezintă firul de ieșire din tunel, iar "Alina" cel de intrare. Peste 1.500 de vizitatori au avut ocazia să vadă de aproape aceste lucrări impresionante.
„Este impresionant! Este prima lucrare de asemenea amploare în România și simbolizează dezvoltarea. Am așteptat de mult această autostradă și felicit constructorii pentru munca lor excelentă. Am venit special după ce am văzut pe site că se poate vizita și sper să fie finalizată la timp”, au declarat câțiva vizitatori entuziasmați, potrivit Observator.
Aceleași speranțe le au și autoritățile, care au forat deja peste 50% din lungimea totală a tunelului. „Termenul de finalizare este în martie 2027, dar suntem înaintea graficului contractat”, a spus Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
80 de muncitori lucrează să-l termine
Vizitatorii au fost fascinați de utilajele grele folosite zi și noapte pentru a străpunge pământul și piatra, și au apreciat munca neobosită a constructorilor, care lucrează în ture de câte 12 ore.
„Avem aproximativ 80 de muncitori care lucrează în patru schimburi”, a precizat Fernando Lopes, reprezentant al constructorului.
Prima autostradă care va traversa Munții Carpați, între Sibiu și Pitești, va avea o lungime totală de 122 de kilometri. Până la finalizarea acesteia, șoferii continuă să folosească rutele alternative, inclusiv șoseaua Pitești-Vâlcea și Valea Oltului.