Încep lucrările la mult întârziata „autostrada urșilor”, numită de Sorin Grindeanu „rușinea națională”
Mobilizare pe lotul 2 din Autostrada Lugoj – Deva, pe care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a umit-o în trecut „o rușine națională”. 112 muncitori și 116 utilaje sunt pregătiți să înceapă lucrările pe secțiunea lipsă Margina - Holdea a lotului 2 din Autostrada Lugoj - Deva. Grindeanu a spus că proiectul este unul foarte dificil pentru că presupune și construirea celebrelor ”tuneluri pentru urși”.
Cele două tuneluri unidirecționale trebuie să fie gata în doi ani
Dorinel Umbrărescu, cel care va construi și această autostradă, și-a asumat faptul că o va termina înainte de anul 2026 pentru ca România să nu piardă finanțarea din PNRR.
”Constructorii sunt pregătiți să înceapă lucrările pe Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva!
Este un proiect greu, finanțat prin #PNRR, care presupune inclusiv construcția a două tuneluri unidirecționale până în 2026.
Autorizația de construire pentru prima secțiune (E1) a acestui lot a fost emisă, iar acum constructorii sunt mobilizați în șantier cu 112 muncitori și 116 utilaje, din care o parte sunt pregătite pentru începerea lucrărilor la tunelul cu două galerii în lungime de 2,13 km.
În maximum două săptămâni, constructorul va trimite și varianta finală a Proiectului Tehnic pentru secțiunea cu tuneluri (E2) ceea ce va permite și emiterea Autorizației de Construire și pentru acesta.
Practic, această abordare etapizată permite pregătirea accesului spre secțiunea cu tuneluri, abordarea eficientă a fluxurilor tehnologice și implicit respectarea termenelor asumate prin #PNRR.”, a transmis Sorin Grindeanupe pagina oficială de Facebook.
Umbrărescu vrea să termine înainte de termen
Patronul UMB, Dorinel Umbrărescu și-a propus să termine cei 10 kilometri lipsă din autostrada Lugoj-Deva, înainte de termen.
Ce acest tronson Marginea-Holdea trebuie săpate 2 tuneluri de peste 2 kilometri lungime, iar timpul pentru execuția lucrărilor este de 34 de luni. Finanțarea pentru acest tronson este intermediul PNRR și pentru a nu fi pierdută, lucrările trebuie să se desfășoare contra cronometru.
Dorinel Umbrărescu a dat ca termen 6 luni.
Ce este ”autostrada urșilor”
Proiectul are o valoare de 1,8 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 373 de milioane de euro). Prețul pentru un kilometru este de aproximativ 13 milioane de euro fără TVA.
Durata contractului este 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Suma de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență , va fi folosită inclusiv pentru construcția a doua tuneluri forate cu o lungime totală de 2,13 kilometri (faimoasele "tuneluri pentru urși").