De ce sunt roșu și verde culorile Crăciunului. Cum a făcut Coca-Cola ca roșul să fie dominant de această sărbătoare
Ori de câte ori ne gândim la Crăciun, avem tendința să asociem și culorile roșu și verde. De altfel, aceste două culori reprezintă, la nivel mondial, această sărbătoare. Dar de ce sunt doar aceste două culori și cum a făcut Coca-Cola ca roșul să fie dominant de Crăciun?
Cu siguranță majoritatea știm că Crăciunul este perioada din an în care sărbătorim nașterea lui Isus Hristos, în ciuda faptului că, de-a lungul deceniilor, a devenit mai mult despre schimbul de cadouri și petrecerea timpului cu familia și prietenii și mai puțin despre Hristos. La nivel mondial, roșul și verdele sunt celebre culorile care reprezintă Crăciunul și avem tendința să le asociem cu sărbătorile de iarnă.
În creștinism, culoarea roșie reprezintă sângele lui Isus când a fost răstignit și este asociată, de sute de ani, cu Moș Crăciun. La rândul său, verdele reprezintă viața veșnică de care a beneficiat fiul lui Dumnezeu și este culoarea tradițională a bradului de Crăciun, care a devenit un simbol central al sărbătorii în toate țările creștine de pe Glob.
Coca-Cola a făcut ca roșul să fie dominant de Crăciun
Deși roșul a fost dintotdeauna o culoare proeminentă folosită de Crăciun, se spune că Coca-Cola a fost cea care a făcut din aceasta culoare dominantă. De ce? Probabil că vă amintiți celebrele reclame Coca-Cola, care, în anul 1931, au devenit mai populare în reviste, mai ales la apropierea sărbătorilor. Una dintre primele reclame a fost creată de desenatorul Haddon Sundblom, care a primit instrucțiuni să desezene o reclamă cu un Moș Crăciun care bea Coca-Cola.
Vrând să o imagine a adevăratului Moș Crăciun, mai mult decât o imagine a cuiva îmbrăcat în personajul simbolic, Sundblom s-a inspirat din chipul Sfântului Nicolae din Myra, un episcop din secolul al IV-lea. Cum ilustrația lui Moș Crăciun a fost atât de reală, a devenit reprezentarea imaginii adevăratului Moș Crăciun., fiind, totodată, un punct de cotitură în istorie. Moș Crăciun a purtat roșu și, de atunci, Coca-Cola a continuat să facă reclamă cu brandul său roșu și, prin urmare, roșul a devenit o culoare asociată Crăciunului, relatează shtiu.ro.