Noua aromă secretă Coca-Cola. Ce gust are și de ce nu este disponibilă în România
În ultimele 18 luni, Coca-Cola a lansat mai multe arome bazate pe idei futuriste, majoritate dintre ele fiind nedezvăluite. Coca-Cola Y3000 , cea mai recentă dintre ele, spune compania, are gustul viitorului.
Pentru a crea acest nou tip de Coca-Cola, gigantul băuturilor răcoritoare a folosit inteligența artificială pentru a ajuta la determinarea aromei și a ambalajului.
Compania vrea în acest fel să-și mențină clienții, în special cei tineri, care iubesc Coca-Cola, băutura legendară care este consumată de miliarde de oameni. În ultimii ani, consumatorii preocupați de sănătate s-au îndepărtat de băuturile zaharoase, ceea ce face mai dificilă comercializarea mărcilor tradiționale de către vânzătorii de băuturi răcoritoare.
O băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale
Acum, Coca-Cola a decis să folosească platforma Creations pentru a scoate pe piață băuturi mai sănătoase pentru tinerii care o consumă.
Coca-Cola Y3000 este concepută pentru a avea un gust asemănător cu cel al Coca-Cola, cu un pic de altceva. Pentru a găsi acea notă suplimentară de aromă și pentru a crea ambalajul, Coca-Cola a apelat la inteligența artificială, scrie CNN.
Compania s-a bazat pe vechile intuiții umane obișnuite, aflând ce arome asociază oamenii cu viitorul. „Apoi a folosit inteligența artificială pentru a ajuta la găsirea de asocieri și profile de arome, a declarat un purtător de cuvânt.
Inteligența artificială a mai fost folosită și la crearea ambalajului. Acesta pare să facă aluzie la o estetică Y2K cu bule ciudate, culori roz și albastre și un logo pixelat – Coca-Cola a folosit imagini generate de AI pentru a crea un tablou de inspirație. Cutia de aluminiu dă chiar și credit acolo unde este cazul, menționând în mod proeminent că este „Co-Creată cu AI”.
Nu se găsește decât în SUA și Canada
Y3000, care vine în varietăți fără zahăr și cu mult zahăr în Statele Unite și Canada, va fi vândută pentru o perioadă limitată de timp începând de marți și va costa la fel de mult ca și Coca-Cola obișnuită.
Lansarea include, de asemenea, o colecție capsulă în ediție limitată, dezvoltată împreună cu brandul de îmbrăcăminte de stradă de lux Ambush, disponibilă pe site-ul brandului în această toamnă. De asemenea, Coca-Cola a încheiat în trecut un parteneriat cu brandul de modă Highsnobiety pentru o colecție.