Gara pierdută a Bucureștiului! Era singura care se termina într-un palat
Cândva, era unul dintre cele mai importante locuri din Capitală, dar astăzi, doar foarte puțini români își mai amintesc că a existat vreodată! Este vorba despre o gară unică, al cărui punct final se afla în interiorul unui palat și care a fost crucială pentru construcția metroului din București!
Este un loc de care astăzi nu își mai amintesc decât cei mai înfocați pasionați de istorie, dar, cu numai câteva decenii în urmă, era un punct foarte important al Capitalei. Este vorba despre Gara Cotroceni, care delimita două cartiere din oraș și care avea punctul final chiar în palatul Regelui Carol.
Trenurile care circulau de-a lungul acestei linii puteau fi auzite oricând de bucureștenii care locuiau pe Bulevardul Geniului, iar experții spun că această cale ferată ieșea din Capitală și mergea către Giurgiu. Această gară nu era folosită de călătorii obișnuiți, scopul ei fiind de a deservi trenurile regale ale vremii.
Gara a fost desființată în 1960
La zeci de ani după ce monarhia a dispărut din România, această gară a fost închisă de către autorități, în anul 1960. În locul ei a fost deschisă Noua Stație Cotroceni, care prelua vagoanele industriale din zona de sud-vest a Bucureștiului.
Iar această gară istorică ce se termina chiar la Palatul Cotroceni a mai avut de jucat un ultim rol important în istoria Capitalei. Ea și-a pus amprenta și asupra metroului care străbate și astăzi orașul.
Gara a fost importantă pentru construcția metroului
Mai precis, de la Gara Cotroceni, autoritățile au construit un tunel care avea ca scop ridicarea vagoanelor de metrou.
Acest tunel impresionant cobora pe sub bulevardul Iuliu Maniu, apoi mergea paralel cu Pasajul Lujerului, iar în cele din urmă ieșea din pasaj la Semănătoarea. În acel punct era o ramificație care ducea către depoul de metrou Ciurel, unde vagoanele se așezau pe calea ferată și puteau fi trimise în subteran. Această gară astăzi aproape uitată avea, a avut, cândva, un rol important în istoria Capitalei.