Submarinul Titan ar fi fost o moarte sigură! OceanGate ar fi cumpărat carcasa din materiale expirate
Noi detalii șocante ies la iveală în legătură submersibilul Titan. Un jurnalist cunoscut a declarat că directorul OceanGate, Stockton Rush, ar fi recunoscut chiar el, în 2021, faptul că nava a fost cosntruită din fibră de carton expirată. A fost cumpărată de la Boeing la un preț redus pentru că depășise termenul de valabilitate.
Carcasa submarinului Titan ar fi fost construită din materiale expirate
Redactorul șef al Travel Weekly, Arnie Weissmann, a relatat că urma să se îmbarce pe Titan pentru a vedea Titanicul, în luna mai, dar călătoria a fost oprită din cauza vremii. Acesta spune că fondatorul OceanGate, Stockton Rush, i-ar fi dezvăluit că „a folosit fibra de carbon pentru fabricarea Titanului cumpărată la o reducere mare de la Boeing, deoarece materialul a depășit termenul de valabilitate pentru a fi folosit în avioane", scrie Antena3 CNN.
Acesta s-a arătat îngrijorat privind siguranța sa la bordul submersibilului, însă directorul OceanGate i-ar fi dat asigurări că termenele de valabilitate pentru fibra de carbon au fost stabilite "prea devreme".
Stockton Rush a recunoscut că a încălat unele reguli
Compania Boeing suține, însă că „nu a găsit nicio înregistrare a vreunei vânzări de material compozit către OceanGate sau CEO-ul său". Asta deși pe site-ul OceanGate se menționa că nava a fost proiectată "în colaborare" cu Boeing. Producătorul de avioane americane neagă, totuși, orice implicare în proiectarea submersibilului Titan.
Înainte de călătoria care i-a fost fatală, Stockton Rush a recunoscut public, în 2021, că știa că a încălcat unele reguli folosind fibră de carbon pentru navă.
Coca a fost făcută din fibră de carbon, greșeala care a dus la implozie
Submersibilul era format din două domuri de titan, unite între ele printr-un cilindru gros de 13 centimetri din fibră de carbon. Aceasta a fost o alegere neconvențională pentru un submersibil de mare adâncime. Astfel de vehicule au, de obicei, o cocă făcută din materiale mai rezistente, cum ar fi oțel sau titan, potrivit The Telegraph.
Avantajul folosirii fibrei de carbon este că este mult mai ușoară și mai ieftină.
OceanGate a fost avertizată cu privire la riscurile de siguranță asociate cu utilizarea acestui material, potrivit unui dosar din 2018.
Îngrijorările legate de sistemul de avertizare au fost ignorate
OceanGate a promovat dezvoltarea unui sistem avansat de monitorizare acustică. Tehnologia a fost concepută pentru a da alarma despre o defecțiune a carenei, astfel încât să poată fi luate măsuri în timp util.
Dar în analiza sa din 2018, Lochridge a avertizat că sistemul de detectare este de fapt inutil – ar oferi doar „milisecunde” pentru o acțiune înainte de o implozie catastrofală, potrivit dosarului din 2018.
OceanGate nu a vrut să certifice submarinul Titan
Este posibil ca nava să nu fi trecut niciodată prin testele stricte de siguranță standard din industrie. În 2019, compania susținea că nu este nevoie de acest lucru.
Au mai fost și alte incidente de siguranță Aceasta nu este prima dată când compania se confruntă cu probleme cu submersibilele sale. Potrivit unor documente obținute de The New York Times, o călătorie în 2021 cu Titan a fost întreruptă din cauza unor probleme cu bateria.
Cinci pasageri au murit în submersibilul Titan
Ne amintim că pe 22 iunie, autoritățile anunțau că un „câmp de resturi” a fost descoperit în apropierea epavei Titanicului, în zona de căutare a submersibilului Titan, de către roboții trimiși de echipele de salvare, potrivit BBC.
Anunțul a fost făcut de Garda de Coastă, care a precizat că o implozie catastrofală a dus la moartea celor cinci pasageri de pe Titan. Și compania OceanGate a transmis că cei cinci pasageri de la bordul submersibilului „au fost pierduți, din nefericire”