Autostrada care va fi gata la anul. Are 320 de kilometri, iar investiția este colosală
Un proiect ambițios de infrastructură rutieră este pe cale să devină realitate în România, în urma adoptării unei legi pentru aprobarea contractului de finanțare pentru o autostradă de 320 de kilometri. Autostrada Ploiești - Pașcani, cunoscută și sub denumirea de Autostrada Moldovei, se anunță a fi un pas semnificativ în îndeplinirea obiectivelor strategice ale țării în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Autostrada Ploiești - Pașcani
Această autostradă este concepută pentru a asigura conexiuni rapide și fiabile între regiunile Prahova și Iași, oferind în același timp o alternativă modernă și sigură la infrastructura rutieră existentă. Realizarea acestui proiect monumental este văzută ca un pas important pentru dezvoltarea economică și socială a zonelor traversate, dar și pentru îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din aceste regiuni, scriu cei de la Adevărul.
Autostrada Ploiești - Pașcani va fi un element esențial în îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare durabilă, contribuind la dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile, la protecția mediului și la reducerea emisiilor de carbon. De asemenea, va juca un rol crucial în îmbunătățirea condițiilor de siguranță rutieră și a eficienței serviciilor de transport în zonă.
Proiectul este împărțit în patru secțiuni distincte
Proiectul este împărțit în patru secțiuni distincte, fiecare cu propriile sale caracteristici și particularități:
Ploiești - Buzău, cu o lungime de 63,25 km;
Buzău - Focșani, cu o lungime de 82,44 km;
Focșani - Bacău, cu o lungime de 95,9 km;
Bacău - Pașcani, cu o lungime de 77,39 km.
Se estimează că autostrada va fi finalizată în anul 2025, marcând un moment de cotitură în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Implementarea acestui proiect necesită o coordonare strânsă între diferitele entități guvernamentale și instituții implicate, asigurându-se că lucrările se desfășoară conform standardelor de calitate și că se respectă termenele stabilite.
30 de miliarde de lei, valoarea totală a proiectului
Valoarea totală a proiectului depășește 30 de miliarde de lei, iar finanțarea este asigurată prin intermediul unui împrumut acoperind până la 50% din costul total al realizării obiectivului de infrastructură. Implementarea va fi asigurată de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin intermediul C.N.A.I.R., cu responsabilitatea deplină pentru realizarea autostrăzii și utilizarea fondurilor alocate.
Autostrada Ploiești - Pașcani reprezintă un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii rutiere din România, promițând să faciliteze călătoriile rapide și sigure între regiuni, să îmbunătățească condițiile de siguranță rutieră și să contribuie la dezvoltarea economică și socială a zonelor traversate.