De ce a spus directorul CFR Călători că dacă mecanicul dormea, era mai bine
Apar noi detalii despre accidentul feroviar din Teleorman. Un tren de pasageri a lovit din spate un tren de marfă încărcat cu autoturisme noi, informație care însă a fost confirmată la câteva ore după accident. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat că era mai bine dacă mecanicul trenului de pasageri dormea în momentul incidentului feroviar care a avut loc luni dimineață în Teleorman.
Directorul a explicat că mecanicul a făcut „o depăşire controlată” când a intrat pe culoarea roşie a semnalului de cale ferată.
„Mecanicul de locomotivă a depăşit controlat semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă. Eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul.
Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici.
Dacă mecanicul dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare, pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a declarat directorul CFR la Euronews.
Mecanicul are experiență, dar nu și-a făcut datoria
”Acest mecanic nu este un mecanic fără experiență. Are patru ani de mecanică la drum, a făcut trenuri de lung parcurs, de scurt parcurs. Nu poate să îmi spună liderul de sindicat că acolo a fost un mecanic fără experiență. Este un mecanic autorizat care nu și-a făcut datoria”, a afirmat șeful CFR.
Liderul sindicaliştilor transportatorilor feroviari a declarat luni că mecanicul trenului Inter-regio ar fi avut puţină experienţă, de circa doi ani, şi nu a stat pe rute principale, ci pe secţii secundare.
Imediat după accident, informațiile spuneau că mecanicul trenului de călători a frânat la timp și că marfarul era deraiat, iar coliziunea nu a avut loc.
La câteva ore de la accident, compania CFR a confirmat că între cele doup trenuri a avut loc un impact și că acest lucru s-a întâmplat pentru că mecanicul nu a respectat semnul ”Oprire”.