Drumarii se luptă cu nămeți de 5 metri pe Transfăgărășan
Suntem la sfârșitul primăverii dar pe Transfăgărășan, drumul care leagă prin munți Transilvania și Muntenia, este încă zăpadă, în unele locuri nămeții atingând 5 metri. Drumarii lucrează deja pentru deszăpezirea DN 7 C așa cum este denumită oficial șoseaua, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă înainte de 1 iulie, aşa cum este programat.
Sunt multe zone din Transfăgărășan unde zăpada este prezentă din abundență, potrivit meteorologilor de la ANM, ieri, stratul de zăpadă măsura 82 de centimetri la Bâlea Lac.
Ce spun drumarii de la CNAIR
”Angajaţii noştri de la Districtul Bâlea lucrează intens la curăţarea zăpezii acumulate peste iarnă pe versantul nordic al drumului. Acum se lucrează într-o zonă în care stratul de zăpadă depăşeşte 5 metri grosime.
Dacă şi vremea va ţine cu noi, suntem încrezători că vom putea să deschidem şoseaua pentru circulaţia publică înainte de termenul obişnuit de 1 iulie”, a anunțat joi, pe facebook, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov din cadrul CNAIR, referindu-se la lucrările de pe DN 7 C, Transfăgărăşan.
Ce trebuie să știți despre Transfăgărășan
Șoseaua cunoscută drept Transfăgărășan este drumul printre munții Făgărașului și începe din localitatea Bascov, judetul Arges și se termină în apropierea localitatii Cârțișoara, județul Sibiu. Cu o lungime de aproximativ 152 Km, parte a DN 7 C, șoseaua face legatura între două provincii istorice, Muntenia și Transilvania.
Potrivit transfagarasan.info, lucrarile de construcție au început în decembrie 1969, din ambele capete, cu unități de armă, ajutate de lucrători civili. În sud au lucrat genistii din cadrul Regimentului 1 Râmnicu Valcea, iar la nord cei de la Regimentului 52 Alba Iulia.
Pentru a găsi mână de lucru care să lucreze în munți în condiții de izolare, s-au dat și salarii de 6000 de lei, o sumă imensă la acea vreme. Lucrările au fost finalizate septembrie 1974 când dictatorul Nicolae Ceaușescu a inaugurat Transfăgărășanul. Asfaltarea a fost făcută ulterior, în patru ani.
Cea mai înaltă altitudine la care ajunge drumul este de 2042 metri, în zona tunelului de la Bâlea. Potrivit CNAIR, șoseaua are 833 de podețe si 28 de viaducte.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!