Lucrările la metroul din Cluj-Napoca au început. Când va fi funcțional
Construcția metroului din Cluj este finanțată de Ministerul Transporturilor prin PNRR, dar este coordonată de Primăria Municipiului Cluj-Napoca.
Lucrările de construcție a metroului din Cluj au început miercuri, în prezența premierului Marcel Ciolacu, a președintelui Senatului, Nicolae Ciucă, a ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și a primarului Emil Boc.
„Încep lucrările la prima linie de metrou în afara Capitalei! Construcția metroului din Cluj este finanțată de Ministerul Transporturilor prin PNRR, dar este coordonată de Primăria Municipiului Cluj-Napoca. Este un exemplu nou de rezultat al parteneriatului eficient între autoritățile centrale și locale în beneficiul românilor!”, a scris Sorin Grindeanu într-o postare pe Facebook.
„Se încep lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură din România după Revoluție. Cluj-Napoca va fi primul oraș în afara Bucureștiului care va avea metrou”, a scris primarul Emil Boc.
Care este valoarea totală a contractului
Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 miliarde de lei provin din PNRR, 41 de milioane de lei de la bugetul Primăriei și 10,04 miliarde de lei de la bugetul de stat.
„Contractul de construcție a metroului din Cluj va aduce beneficii semnificative pentru dezvoltarea orașului și pentru îmbunătățirea mobilității locuitorilor”, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Tot miercuri, Marcel Ciolacu, premierul, Nicolae Ciucă, preşedintele Senatului, şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii s-au aflat la ceremonia de inaugurare a extinderii terminalului de plecări al Aeroportului Internaţional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca, realizată printr-o investiţie în valoare de peste 366 de milioane de lei.
Construcția a început azi și va fi gata în 8 ani
Metroul Cluj este cel mai mare proiect de infrastructură din istoria orașului. Cu o lungime de 21,3 km și 19 stații subterane, metroul va transporta zilnic 164.000 de călători, reducând semnificativ traficul rutier și implicit emisiile de gaze cu efect de seră. Se estimează că metroul va elimina anual echivalentul a jumătăți de milion de copaci plantați.
Linia de metrou ușor va avea o capacitate de transport de 15.200-21.600 de pasageri pe oră și sens la intervale de 90 de secunde (40 de trenuri pe oră și sens), oferind o soluție rapidă, eficientă și ecologică pentru mobilitatea clujenilor.
Metroul Cluj va fi gata în 2031, transformând semnificativ modul în care ne deplasăm prin oraș și contribuind la un Cluj mai modern, mai verde și mai conectat.