Mario Iorgulescu, unul dintre fugarii celebri ai României, condamnat definitiv. Câți ani de închisoare a primit acesta
Mario Iorgulescu a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel București la o pedeapsă de 13 ani și 8 luni de închisoare. Magistraţii au contopit pedepsele din dosarul accidentului pe care acesta l-a provocat cu o sentinţă mai veche, pentru complicitate la lipsire de libertate.
Ce a declarat mama tânărului ucis de Mario
După multe amânări, Curtea de Apel Bucureşti a dat verdictul şi a micşorat condamnarea iniţială. Mama tânărului de 24 de ani care a murit în mașina spulberată de Mario Iorgulescu, nu mai are putere să se revolte după un proces care a durat ani de zile, scrie Observatornews.ro.
„Mi se pare cam puţin pentru ce a făcut Mario Iorgulescu şi cât ne-a umilit în instanţa asta. Ne-a făcut copilul în toate felurile, şi drogat, cu toate că vina lui nu a fost nici măcar un pic. Suferinţă, durere, milă, dor mare de copilul meu, durere mare de copiii lui că au rămas fără tată", a declarat mama tânărului ucis de Mario.
Ce spune avocatul familiei Iorgulescu
Avocaţii familiei Iorgulescu, care au pledat pentru o pedeapsă la jumătate, consideră că Mario a fost condamnat prea aspru. „Ce reacţie să ai la o asemenea mizerie. Pur şi simplu un precedent periculos, dar nu am nicio reacţie", a declarat avocatul familiei Iorgulescu.
„Să fie un proces corect. Dar vreau să vă mai spun ceva: băiatul meu nu a fost drogat şi cine mai spune că e drogat o să aibă o mare surpriză că noi avem dovezi şi o să plătească", a spus tatăl lui Mario Iorgulescu.
Mario Iorgulescu conducea beat și drogat
Judecătorii care au dat sentinţa au avut, însă în dosar expertize: Mario Iorgulescu conducea beat şi drogat cu cocaină când a intrat cu 164 de kilometri pe oră pe contrasens. A lovit maşina în care era Dani Vicol, un tânăr de 24 de ani, tatăl a doi copii, care a murit pe loc. Unchiul victimei a asistat îngrozit la scenele morţii.
Mario a fost internat în cinci clinici medicale
Imediat după accident, Mario Iorgulescu a fost scos din ţară. Părinţii l-au dus în Italia şi au încercat să evite extrădarea. L-au internat în clinici medicale şi au încercat să demonstreze că nu este apt să participe la procese şi audieri.
Mario trebuie extrădat din Italia
Acum că a fost dată sentinţa finală, poliţia îl va căuta pe Mario Iorgulescu la adresele din România şi dacă nu îl vor găsi îl va da în urmărire internaţională. Odată localizat în Italia, începe procedura de extrădare.
Ce a decis Curtea de Apel București
Iniţial, Mario Iorgulescu primise la instanţa de fond (Tribunalul Bucureşti), în luna februarie, o condamnare de 15 ani şi 8 luni, pedeapsă scăzută de Curtea de Apel Bucureşti la 13 ani şi 8 luni de închisoare.
De asemenea, Curtea de Apel Bucureşti a anulat decizia tribunalului prin care Mario Iorgulescu trebuia să plătească către doi membri ai familiei victimei sumele de 200.000 euro - daune morale şi 100.000 lei daune materiale, urmând ca aceste daune să fie achitate de societatea de asigurări City Insurance, societate care se află însă în faliment.
Mario Iorgulescu este fiul lui Gino Iorgulescu, preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal. El nu a fost audiat de către procurori sau magistraţi, în timpul urmăririi penale sau desfăşurării procesului în instanţă.
Cum s-a întâmplat accidentul în 2019
În seara zilei de 8 septembrie 2019, Mario Iorgulescu participa la o petrecere dată de familia unei prietene în satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, din județul Dâmbovița, unde a consumat alcool. La un moment dat, el a aflat că fosta sa iubită, de care tocmai se despărţise, se afla într-un club din Parcul Herăstrău. Martorii povestesc că el s-a certat continuu la telefon cu fosta iubită, era nervos şi ţipa, însă i-a promis gazdei că nu se va urca la volan în starea în care se afla.
La terminarea petrecerii, în jurul orei 2:50, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, el s-a urcat în maşina sa, un Aston Martin model DBS, şi a plecat spre Capitală. El a accelerat până la 162 km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe prima bandă a străzii. Ulterior, a urcat cu maşina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism condus de un bărbat, care a decedat pe loc.