Ministrul Câmpeanu vrea noi teste pentru elevi, până la sfârșitul anului școlar

13 mai 2022 9:57   Național

Ministerul Educației, Sorin Cîmpeanu, s-a arătat îngrijorat de faptul că analfabetismul funcțional a ajuns la 42 %. Astfel, vrea să introducă o nouă testare pentru elevi, până la sfârșitul anului școlar. 

Sorin Cîmpeanu vrea să introducă o testare-pilot la limba română și matematică pentru toți elevii, mai puțin cei din clasele a VIII-a și a XII-a. Ordinul de ministru a fost deja pus în dezbatere, dorindu-se accelerarea lucrurilor pentru ca testarea să fie făcută până pe 10 iunie.  

Elaborarea testelor a fost atribuită unei companii private, o platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică, potrivit digi24.ro.

„Aş vrea să îl discutăm rapid şi să îl facem operaţional rapid - înseamnă ore, în aşa fel încât în perioada 30 mai - 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noştri, BRIO, către care lansez invitaţia de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, să putem administra aceste evaluări standardizate la limba română, matematică, și în ciclul liceal și istorie”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.

Cât vor dura noile teste

Ministrul Educației a precizat că nu vor fi date nici note, nici clasificări pentru aceste evaluări. Nu se fac pentru a stabili o ierarhizare, ci se vrea a fi o acțiune remedială. Se urmărește descoperirea nivelului elevilor, unde sunt punctele tari, dar și cel slabe, care trebuie remediate.

Să nu ne imaginăm că sunt nişte baterii de teste extrem de complicate, care să streseze elevii. (...) Este o modalitate de a vedea unde suntem”, a subliniat Cîmpeanu. Rezultatele evaluării vor putea fi folosite de profesioniştii din educaţie, de către profesori şi părinţi.

Testele pentru ciclul primar ar putea să aibă o durată cuprinsă între 15 şi 30 de minute, iar cele pentru gimnaziu şi liceu - 60 de minute. 

42% dintre elevi sunt analfabeți funcționali 

„Raportul național de literație” a arătat că aproape jumătate dintre elevi nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei. În cifre, cel mai recent studiu care măsoară gradul de analfabetism funcțional arată că 42 la sută dintre elevi nu pot înțelege cu adevărat un text. La polul opus, doar 11 la sută dintre copii au abilități depline la finalul anilor de studiu.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro

Mai multe