S-a deschis traficul pe Transfăgărăşan. Între ce ore pot circula mașinile între Bâlea Cascadă şi Piscul Negru

7 iunie 2024 7:37   Național

Transfăgărășanul s-a deschis de vineri, de la ora 7, aproape cu o lună mai devreme față de data obișnuită de 1 iulie, a anunțat Cristian Pistol, șeful CNAIR. Autoritățile fac un apel ca turiștii să aibă grijă la urși, pentru că aceștia apar tot mai des pe șosea. 

Pe unde vor putea circula mașinile 

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri anunţă că, de vineri, se deschide traficul pe DN 7 C, Transfăgărăşan, dar maşinile pot circula între Bâlea Cascadă şi Piscul Negru doar între orele 7.00 şi 21.00. Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, face apel la turişti să nu hrănească urşii din zonă.

De vineri, 07.06.2024, începând cu ora 07:00 se deschide circulaţia pe Transfăgărăşan, inclusiv în zona alpină, cuprinsă între Bâlea Cascadă (SB) şi Piscul Negru (AG). Precizăm că circulaţia va fi permisă doar pe timpul zilei, între orele 07:00 – 21:00, iar în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiţii de siguranţă", a transmis DRDP Braşov.

Apel pentru ca turiștii să nu hrănească urșii 

Drumarii cer şoferilor să circule cu atenţie, mai ales având în vedere că anul acesta a crescut numărul urşilor care se deplasează şi chiar staţionează pe partea carosabilă.

În cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiţii de siguranţă. Fac apel din nou apel la cei care tranzitează Transfăgărăşanul să nu încerce să hrănească urşii care staţionează în zona drumului pentru a nu provoca reacţii periculoase din partea acestora", a transmis, la rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Transfăgărășanul, ideea lui Ceaușescu 

Transfăgărășanul a fost ideea fostului lider comunist, Nicolae Ceaușescu. Șeful de stat al Republicii Socialiste România a ordonat construirea acestui traseu, temându-se de o invazie a URSS, întâmplându-se același lucru în Cehoslovacia, în 1968.

Până ca Nicolae Ceaușescu să aibă o astfel de inițiativă, Munții Făgărăș nu puteau fi trecuți nici măcar cu ajutorul calului. Transfăgărășan a fost construit între martie 1970 și septembrie 1974, creându-se astfel o legătură între Muntenia și Transilvania. Pentru lucrări s-au înrolat, în mod obligatoriu, tineri de 18 ani, abia îmbrăcați în haina militară, dar și țărani, constructori civili sau intelectuali din închisorile comuniste. Se spune că militarii au fost cel mai mult folosiți pentru săparea traseului. Condițiile de muncă erau infernale, precum un lagăr.

Drumul Transfăgărășanului 

Transfăgărășanul, cu o lungime de 90 de km, ajunge la altitudinea de 2.042 metri. El  este al doilea din lista drumurilor cele mai înalte din Romania, primul fiind Transalpina care ajunge la altitudinea maxima de 2.145 metri.

Una dintre cele mai mari atracții de pe Transfăgărășan sunt lacul Vidraru și barajul enorm construit aici în anii ‘60, moment în care era unul dintre primele 10 baraje de acest tip din Europa. O altă atracție de vârf de pe traseul Transfăgărășan esle lacul Bâlea, un lac iconic glaciar situat la o altitudine de 2.034 metri, aproape de punctul cel mai înalt al drumului. Aici, în fiecare an, se construiește un hotel din blocuri de gheață luate din lacul Bâlea.

Mai multe