Bani reali pe haine virtuale. Cum va schimba Metaverse industria fashion
Termenul de „Metaverse” a început să fie tot mai utilizat, mulți considerând că acesta reprezintă viitorul comunicației digitale.
Fenomenul a luat amploare atunci când Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a anunțat lansarea proiectului Meta, dar și viitorul pe care acesta îl are. De la întâlniri on-line, până la vizitarea diferitelor peisaje alături de prietenii tăi într-un mediu virtual, fenomenul a câștigat faima utilizatorilor. De exemple, un cuplu din India plănuiește să-și facă nunta în noul univers digital, deoarece restricțiile impuse de pandemia de Sars-Cov-2 nu permite ca toți prietenii lor să fie parte la evenimentul cuplului indian.
Cum o să plătim pentru a ne îmbrăca în mediul on-line
Se pare că noul univers digital va încerca să imite evenimentele din viața reală. După ce mai mulți artiști au achiziționat „pământ digital”, fanii lor le-au urmat urmele, din dorința de a fi cât mai aproape de locuința virtuală a celebrilor artiști.
În urmă acestui eveniment, și brandurile de haine au început să-și expună catalogul fashion în Metaverse, multe dintre hainele de lux disponibile fiind achiziționate cu o monedă digitală ce poate fi cumpărată prin intermediul banilor din lumea reală. Mai simplu spus, o să plătești bani pentru a te îmbrăca în Metaverse.
După ce giganții Adidas și Nike au intrat în Metaverse, producătorul de pantofi sport New Balance pare că se pregătește să lanseze articole virtuale ce au în vedere produsele sale. Firma a depus trei cereri de mărci înregistrate la Oficiul de Brevete și Mărci al Statelor Unite (USPTO) care descriu „bunuri virtuale descărcabile” care includ „încălțăminte, îmbrăcăminte, genți sport, echipamente sportive și accesorii pentru utilizare în lumea online”, conform news.bitcoin.com.
Brandul american de încălțăminte și îmbrăcăminte sport, înființat în anul 1906, New Balance, arată un interes pentru bunurile virtuale, conform documentelor sale recente privind mărcile înregistrate. Firma de îmbrăcăminte speră să dezvolte un sistem de echipare digitală a pantofilor sport prin utilizarea de NFT.
Un NFT are în vedere utilizarea unui bun virtual ce aparține doar utilizatorului care l-a achiziționat. Comparativ cu alte economii digitale, precum sistemul de criptomonede, NFT este singura piață care reușește să crească în aceste condiții vitrege, unde toate criptomonedele s-au depreciat masiv în ultima perioadă.
Nike și Adidas sunt cu câțiva pași înainte când vine vorba universul digital. Adidas a încheiat, recent, un parteneriat cu The Sandbox, Coinbase și creatorii Bored Ape Yacht Club (BAYC). De asemenea, și Nike a încheiat recent un parteneriat cu jocul video Roblox, unde aceștia au depus brevete legate de metaverse și a achiziționat startup-ul NFT RTFTK Studios, care va „furniza obiecte de colecție de ultimă generație”.
Puteți urmări știrile Click! și pe Google News