Cele mai mari probleme pe care Metaversul lui Mark Zuckerberg le are. Cât de aproape suntem de un astfel de viitor
Imaginați-vă că vă faceți drum printr-o mulțime în metavers, mii de oameni îmbrăcând orice, de la haine casual până la cele mai scumpe rochii. Chiar dacă locul este complet plin, nu trebuie să vă folosiți coatele pentru a ridica din umeri.
Ca o fantomă, treci prin oricine întâlnești și toți trec unul prin altul, transformând dinamica universul obișnuit al mulțimii în ceva cu adevărat fantasmagoric.
Așa au lucrat mulțimile în „Snow Crash”, romanul din 1992 al lui Neal Stephenson, care a introdus lumea în metaverse. Dar cum le va gestiona versiunea lui Meta, în viziunea lui Zuckerberg.
Această întrebare nu este atât de trivială pe cât ar putea sugera impresiile timpurii. Chiar dacă încă nu asistăm la această realitate digitală atotcuprinzătoare, experții aruncă deja sulițele asupra cât de uimitoare sau distopică poate fi. În mod ironic, răspunsul în ambele cazuri depinde în mare măsură de codul și infrastructura de date care va alimenta fiecare interacțiune din domeniu.
Citește și Bani reali pe haine virtuale. Cum va schimba Metaverse industria fashion
Când îți faci drum prin mulțimea proverbială într-un metavers, căștile tale VR trebuie să redeze fiecare alt avatar de lângă tine în funcție de perspectiva și locația ta spațială. Când te lovești de cineva, serverele back-end trebuie să calculeze fizica interacțiunii tale, în mod ideal, cu o evidență completă a vectorului și impulsului mișcării tale.
Apoi, opțional, trebuie să trimită semnalul corespunzător mănușilor tale haptice, costumului sau oricărui alt dispozitiv pe care îl porți, ceea ce s-ar traduce prin impactul real pe care îl simți.
Ideea de a reuni mii de oameni într-un spațiu virtual nu este tocmai nouă: jocurile online multiplayer fac asta deja de mult timp. De fapt, Fortnite a găzduit deja concerte în stil metaverse, cu până la 27 de milioane de oameni care au ascultat . Deci cu siguranță ar trebui să fie ușor pentru Meta să facă la fel de mult?
De ce este imposibil, momentan, pentru Meta să creeze un astfel de univers
Nu chiar. Ca întotdeauna, diavolul pândește în detalii.
În timp ce industria jocurilor poate într-adevăr să-l învețe pe Zuckerberg ceva despre interacțiunile online, chiar și cele mai vaste și mai ambițioase tărâmuri multiplayer se bazează pe trucuri inteligente pentru a evita supraîncărcarea back-end. Regula generală aici este de a evita de fapt aglomerarea prea multor utilizatori într-o singură locație digitală în același timp.
Vezi și Facebook își schimbă numele în Meta. Compania vrea să creeze un întreg univers virtual
Cu alte cuvinte, ei evită exact ceea ce metaversul, cu ambițiile sale de evenimente live, vrea să-l realizeze.
În acest moment, existența unui univers virtual în care suntem toți conectați este ceva ce poate fi urmărit de-abia după ce vom reuși să construim un server care să reziste la un număr foarte mare de persoane ce sunt prezente în același loc.
Că tot am adus în discuție Fortnite, jocul preferat al copiilor. Cu ceva timp în urmă, tinerii puteau participa la un concert live de la Travis Scott, dar cum, mai exact?
Bineînțeles, concertul era înregistrat, iar cântărețul era doar un NPC programat de către Fortnite să fie prezent în mijlocul hărții, care să fie destul de mare încât să poată fi văzut de pe fiecare colț posibil.
În timpul concertului, pentru a da mai mult spirit acestuia, efectele speciale împingeau jucătorii cât mai departe posibil de cântăreț, încât să nu se adune în jurul lui și pentru a nu pica serverele jocului.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram