Cum te va urmări tehnologia, chiar dacă nu ai acceptat politica de cookies

4 februarie 2022 11:48   Tehnologie
Ultima actualizare:

Cercetătorii în domeniul computerelor au descoperit o nouă modalitate experimentală de a urmări utilizatorii pe internet folosind informațiile colectate din unitatea de procesare grafică a computerului sau a telefonului, cunoscută și drept placă video.

Într-o lucrare recentă, cercetătorii, care provin de la universități din Israel, Australia și Franța, au dezvăluit o strategie unică de „amprentare” a dispozitivelor care utilizează proprietățile stivei GPU ale fiecărui utilizator pentru a crea profiluri distincte, urmăribile.

Nu ai acceptat politica de cookies? Nicio problemă, tot te urmăresc site-urile

Pentru cei care nu știu, amprentarea este o formă de urmărire web, practica omniprezentă prin care companiile și terții monitorizează consumatorii în efortul de a atenua frauda, ​​de a îmbunătăți „experienta clientului” și, bineînțeles, de a vă vinde lucruri prin intermediul reclamelor specifice. Pentru a înțelege mai bine, reclamele specifice folosesc cookie-urile pentru a stoca informații despre utilizator. Așadar, dacă dai click pe un link de pe Google, care conține informații despre un anumit produs, celelalte platforme se vor folosi de această informație pentru a vă vinde produse asemănătoare, prin intermediul site-urilor conexe.

Din punct de vedere istoric, majoritatea companiilor au folosit cookie-uri pentru a stoca informațiile despre utilizator, care sunt minuscule, care identifică fișiere text stocate în browser. Dar cookie-urile au căzut în vremuri grele în ultima vreme, deoarece reglementările recente privind confidențialitatea, cum ar fi CCPA din California sau GDPR din Europa, le-au forțat să fie mai degrabă consensuale decât obligatorii, arată gizmodo.

Drept urmare, companiile au căutat metode alternative de urmărire, inclusiv amprentarea browserului și a dispozitivului, care utilizează datele colectate din browserul, telefonul sau computerul utilizatorilor, cum ar fi configurațiile browserului sau specificațiile dispozitivului, pentru a crea o amprentă care poate fi urmărită. În știri recente, Facebook lucrează la o modalitate de a se integra în sistemul iOS pentru a urmări și a vinde reclame bazate pe profilul utilizatorului. Pentru context, Apple nu permite utilizarea personală a utilizatorilor pentru reclame targetate.

Cu toate acestea, noua tehnică de amprentă GPU a cercetătorilor a depășit în mare măsură această limitare impusă de UE și SUA. Potrivit studiului, sistemul de urmărire a permis cercetătorilor să creeze „o creștere de până la 67% a duratei medii de urmărire”, ceea ce înseamnă că a permis o urmărire mai consistentă pe perioade mai lungi de timp decât metodele tradiționale precum cookie-urile.

Puteți urmări știrile Click! și pe Google News

Mai multe