Prima bancă care a intrat în Metaverse. Ce pregătesc companiile pentru acest univers
După ce mai multe branduri fashion au intrat în Metaverse, unde îți poți achiziționa haine virtuale folosind bani reali, se pare că și instituțiile monetare par să adere la acest viitor digital.
Vizitatorii Decentraland, o lume virtuală care rulează pe blockchain-ul Ethereum, vor putea vizita „lounge-ul onyx” al lui JP Morgan din mall-ul Metajuku.
În salonul virtual al băncii utilizatorii vor putea cumpăra terenuri virtuale cu jetoane nefungibile (NFT) și vor putea cumpăra alte bunuri virtuale folosind criptomonede. De exemplu, un cuplu indian a dorit să-și organizeze nunta virtuală în Metaverse, iar companiile de fashion au început să investească tot mai mult în acest tip de univers, ca să poți să-ți achiziționezi cea mai nouă pereche de pantofi folosind criptomonede.
Se pare că JP Morgan le oferă vizitatorilor tratament regal, întâmpinându-i cu un portret digital al lui Jamie Dimon și al unui tigru ce se află pe lângă acesta.
Banca a lansat, de asemenea, și un raport despre ecosistemul lumii virtuale și se așteaptă ca acesta să devină o oportunitate de afaceri ce poate depăși chiar și 1 trilion de dolari.
De ce am avea nevoie de bănci tradiționale în Metaverse?
Deși recunoaște că metaversul este încă la început, banca vede oportunități economice în fiecare colț pixelat al universului virtual.
„Imaginați-vă că aveți un avatar online și doriți să schimbați ceea ce porți, veți putea cumpăra îmbrăcăminte în ediție limitată, cu marcă digitală, pe care le alegeți după ce ați navigat într-un showroom virtual”, se spune în raport, potrivit Coin Desk.
„Sau vă puteți începe propria afacere mică, cum ar fi o galerie de artă în care vă expuneți cele mai recente și mai bune colecții sau un club privat virtual.”
Banca prezice legături puternice între lumea fizică și cea virtuală și a sugerat că succesul metaversului „depinde de existența unui ecosistem financiar robust și flexibil”.
Linia dintre lumea reală și lumea virtuală devine deja foarte neclară. Se pare că și gigantul de fast-food McDonalds, de exemplu, a lansat ideea de a comanda un burger într-un restaurant virtual, iar acesta urmând să fie livrat în viața reală persoanei ce a dat comanda. Poți, totuși, să folosești un serviciu de food delivery fără să fii nevoit să stai la o coadă virtuală sau să te obosești să te conectezi folosind VR-ul la un restaurant virtual. Oricum, rămâne de văzut ce au pregătit aceste companii pentru Metaverse.
De asemenea, și Panera Bread tot recent a depus cereri de marcă pentru a-și asigura locul în universul digital, la fel ca și companii precum marca sportivă Nike, dar și gigantul american al comerțului Walmart.
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!