De Sărbători, evită cât poți această combinație fatală pentru ficat!

#Exclusiv Click!
Ultima actualizare:

Ținând cont de mesele bogate în calorii și consumul exagerat de alcool, trebuie să avem grijă ce mâncăm și să ținem o dietă echilibrată, încât după sărbători să nu ne confruntăm cu probleme de sănătate.

Florin Damsa este specialist în fitness și culturist cu experiență
Florin Damsa este specialist în fitness și culturist cu experiență

Cu siguranță pe mulți dintre noi sărbătorile ne prind la masă, iar dacă nu suntem acasă la masă, suntem pe la prieteni, rude, familie. Suntem în perioada în care mâncăm mult și de toate, însă asta nu e neapărat bine.

Florin Damsa (29 de ani), specialist în fitness şi culturist cu experienţă, ne învață ce este bine să mâncăm sau nu, dar și cum să ne pregătim organismul pentru această perioadă încărcată din punct de vedere festiv. 

Citește și: Cu ce sa înlocuim sarmalele și cozonacul de Crăciun ?

Așadar, aveți grijă și cântăriți bine situația, dar și pe voi, atunci când vă gândiți să dați iama în sarmale, salata de boeuf, prăjituri sau alte bunătăți. Corpul trebuie pregătit dinainte, însă, chiar dacă nu reușiți să aveți o dietă echilibrată, încercați pe cât posibil să faceți mișcare în fiecare zi, dar și să vedeți ce mâncați. Mai ales să vedeți ce mâncați!

Vă lăsăm mai jos o serie de sfaturi de la specialistul nostru, care ne vine în ajutor în prag de Sărbători.

Cum ne pregătim corpul pentru perioada Sărbătorilor?

Corpul nostru are nevoie de un aport zilnic de vitamine, de proteine, însă și de sport. Ce trebuie să faceți pentru a nu vă îngrășa, dar și pentru a fi sănătoși de sărbători, puteți citi mai jos: 

  1. Reducem carbohidrații între 50% și 80% 
  2. Facem cel puțin 40 min de mișcare 
  3. Combinația perfectă la sală: antrenamente cu greutăți 30 min, urmate de 20-30 minute cardio 
  4. Încercam sa facem sport dimineața pe stomacul gol 
  5. Facem fasting 
  6. Mâncam alimente cât mai puțin procesate 
  7. Bem minim 3 litri de apă pe zi 
  8. Consumam multe legume la fiecare masă
  9. Consumam mai multe alimente bogate în proteină
  10. Minim 3 mese pe zi 

Același lucru îl putem face și între Crăciun și Revelion, așa ne asigurăm de un bun control al greutății corporale. 

Ce mâncăruri să evităm de Crăciun și Revelion

Sunt combinații de mâncare și alcool care ne pot afecta grav sănătatea, în mod special ficatul. Mai jos puteți afla cum este sănătos să consumăm alimentele, dar și ce să evităm din punct de vedere al consumului pentru a nu ne îngrășa.

  1. Mănâncă moderat. Nu te ridica de la masa cu senzația ca și cum burta e pe punctul de a exploda 
  2. Mănâncă prima dată legumele, fructele, supele pentru ați crea o sațietate cu alimente cu volum mare și densitate calorică mică 
  3. Lângă friptura adaugă și legume care îți vor aduce un aport de fibre 
  4. Nu exagera cu alcoolul deoarece nu îți aduce nici un beneficiu și te și deshidratează și scade sinteza proteică
  5. Mare atenție la produsele cu volum mic și cu densitate calorică mare precum: sucuri, prăjituri, alune, sărățele. 
  6. Combinația fatală pentru ficat alcool în combinație cu grăsimi și carbohidrații simpli (zahăr)
  7. Bea suficientă apă

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
horoscop png
image
image
image
image
image
image
horoscop saptamanal shutterstock 1677373537 jpg
image png
POZA png
fructe pexels jpg
click ro (7) jpg
cina cea de taina jpeg
zodii relaxate jpg
horoscop shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net