Returul de Black Friday 2020. În câte zile poți trimite produsul cumpărat și în cât timp îți primești banii
Pe 13 noiembrie, se dă startul cumpărăturilor la reducere. Fie că au sau nu nevoie de ceva, mulți români își vor umple coșul virtual de Black Friday 2020. Dar la fel de mulți vor fi nemulțumiți de produsele achiziționate și vor dori să le returneze. Iată în câte zile poți trimite produsul cumpărat și în cât timp îți primești banii!
Consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia.
În plus, există și posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni.
Legislația se aplică inclusiv în cadrul campaniilor de de reduceri, cum este Black Friday 2020, care începe pe 13 noiembrie.
Toți comercianții online sunt obligați să se supună unui set minim de reguli privind dreptul de retragere.
Iată mai exact care sunt pașii pentru retur!
Pe site-ul său, vânzătorul trebuie să precizeze dacă poți să te retragi din contract, în ce condiții poți să faci asta, care este procedura concretă și ce termen trebuie respectat.
Mai mult, trebuie să ai la dispoziție un formular de retur pe site-ulde unde au cumpărat, explică avocatnet.ro.
Tot vânzătorul trebuie să-ți spună dacă ești obligat la costul de transport pentru returnarea unui produs (la care poți fi obligat, potrivit legii) și care este costul, dacă poți să returnezi în magazin ori doar prin curier rapid etc.
În plus, dacă există motive pentru pierderea dreptului de retragere ori dacă produsul este dintre cele pentru care legea prevede că nu se pot da înapoi, comerciantul este obligat să te informeze dinainte.
Ai 14 zile să returnezi un produs, fără să-ți motivezi decizia, iar dreptul de retragere poate fi prelungit cu 12 luni.
După ce ai informat comerciantul că vrei să te retragi din contract, legislația prevede că acesta are la dispoziție 14 zile ca să-ți returneze banii.
Comerciantul este obligat să returneze banii în 14 zile
Vânzătorul este obligat să returneze banii în termen de 14 zile de la primirea cererii de anulare a comenzii. Rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ai trimis.
Poți să ceri banii înapoi chiar dacă ai stricat un produs.
Citește și:
Prevederile legale îți garantează, cel puțin teoretic, dreptul de a returna un produs pe care l-ai stricat. În calitate de consumator, ești responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produsului ca urmare a felului în care l-ai folosit, ceea ce înseamnă că poți să-l returnezi și comerciantul e obligat să-l accepte, dar nu vei mai primi toți banii înapoi, ci doar o parte.
Legea spune că nu poți returna anumite tipuri de produse (cum sunt, de exemplu, fructele), iar comerciantul este obligat să îți spună asta din start.
Ce nu poți returna în 14 zile
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:
- bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate;
- produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar);
- produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă);
- înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
- conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea;
- bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți;
- contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
Potrivit europa.eu, lista nu este exhaustivă. Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor.
Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului.
Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.
Citește și: