Epava de la Costinești aproape că s-a rupt în două bucăți. Imaginile care dovedesc că se află într-o stare de degradare foarte mare

#Exclusiv Click!
Ultima actualizare:

Cunoscută mai mult ca „epava de la Costinești”, nava „Evanghelia" a ajuns într-o stare deplorabilă. Chiar dacă este un simbol al Costineştiului, din ea a rămas doar rugină, iar puntea s-a prăbuşit. Epava aproape s-a rupt în două bucăți, iar imaginile surprinse de fotoreporterii Click! dovedesc că aceasta se află într-o stare de degradare mult mai mare mare decât s-ar fi crezut. 

Epava de la Costinești aproape ca s-a rupt în doua bucăți - Foto: Click!
Epava de la Costinești aproape ca s-a rupt în doua bucăți - Foto: Click!

Epava de la Costinești aproape ca s-a rupt în doua bucăți

Epava de la Costinesti  aproape că s-a rupt în două bucăți. Mărturie pentru acest fapt stau imaginile surprinse de către fotoreporterii Click!.

Cu toate acestea, „Evanghelia" încă mai atrage turiștii ca un magnet. Bărcuțele pline cu oameni care-și doresc să facă turul epavei și să cunoască istoria acesteia sunt nelipsite, chiar dacă pentru această experiență fiecare pasager trebuie să scoată din buzunar 20 de lei. Durata unei vizite de la mal până la epavă și înapoi este de 15 minute.

Cum a ajuns nava la Costinești

„Evanghelia“ a fost lansată pe apă sub numele de „Empire Strength“, fiind construită pentru ministerul britanic al Transportului. De la construcţie şi până în anul în care a eşuat a avut patru denumiri: „Empire Strengh“, „Saxon Star“, „Redbrook“ şi „Evangelia“.

La 15 octombrie 1968, nava a eșuat la circa 1,5 kilometri de plaja nordică a stațiunii Costinești. Cu 12 ore înaintea incidentului, echipajul de pe Evangelia ceruse ajutor prin transmiterea unui SOS către portul din Constanța. Ambarcațiunea anunțase că se află în stare de dificultate.

Pentru că echipajul a abandonat nava, ambarcațiunea a devenit proprietatea statului român, conform regulilor internaționale.

Una dintre legendele legate de naufragiul navei spune ca incidentul a fost provocat intenţionat de căpitanul navei, la ordinul armatorului grec Aristotel Onassis, pentru a putea obţine despăgubiri, nava urmând să fie trimisă la casare după doi ani. 

Parteneri