Scenaristul filmului Teambuilding, reacție după valul de critici. De ce totul în ziua de azi este „love sau hate”
Filmul Teambuilding a dărâmat recorduri în cinematografele din țara noastră și a devenit rapid cel mai vizionat film pe Netflix, după ce a fost introdus pe platformă, pe 1 ianuarie. Cu toate acestea, pelicula cu Matei Dima, Micutzu şi Şerban Pavlu a primit și un număr mare de critici. Alex Coteț, regizor și scenarist al comediei, vorbește despre valul uriaș de „love și hate“ creat în jurul filmului.
Într-un interviu exclusiv pentru Adevărul, Alex Coteț a povestit cum s-a născut ideea, cum a scris scenariul despre interesul uriaș și mai ales despre reacțiile extreme stârnite de Teambuilding.
„Sunt la al patrulea film, deci am învățat tiparul. Anunți filmul, pare ceva nou, primești înjurături. Lansezi trailer, pare amuzant, primești înjurături că alea sunt toate glumele din film. Iese filmul, are mai multe glume decât în trailer, primești prohod că o să dai faliment.
Trece filmul de 100.000 de spectatori, ești înjurat că nu vei depăși recordul precedent. Filmul bate recordul precedent, iei mai multe înjurături că nu se compară cu nu știu ce film de acum 50 de ani. Și tot așa. E natural”, a spus Alex Coteț, în legătură cu criticile primite după lansarea în cinematografe, dar și după lansarea pe Netflix.
Alex Coteț, scenarist Teambuilding: „Am făcut ceva bine dacă ți-am stârnit atâta emoție încât să mă înjuri“
Publicul e împărțit în două tabere: unii iubesc filmul, alții îl urăsc. Scenaristul Alex Coteț spune că în ziua de azi totul este „love sau hate”. Totodată, acesta afirmă că atunci când ceva capătă succes, devine automat „cool” pentru unii oameni să fie contra acelui lucru.
„Totul în ziua de azi este „love“ sau „hate“, pentru că asta te învață emoji-urile lui Mark. Cauți validare la niște străini pentru opinia ta. În România, opiniile sunt gratis, fiindcă în comunism, dacă aveai o opinie, o țineai pentru ține și încă trei prieteni.
Acum românii au sute de opinii despre orice și caută să le dea la toată lumea din jur, că nu mai au loc în casă de ele. Sloganul eroilor din film este „să moară și capra vecinului“. Dacă filmul făcea 30.000 de spectatori, nu deranja pe nimeni. Dar a făcut un milion. Deci e o țintă legitimă.
Când ceva capătă succes, devine automat cool pentru unii oameni să fie contra acelui lucru. În social media, asta se cheamă clout chasing/clout chaser (o persoană care încearcă să câștige popularitate și influență prin asociere sau prin conflict cu personalități)”, a spus scenaristul, într-un interviul pentru Adevărul.
Experimentatul scenarist a precizat că nu este afectat de critici. „Sunt obișnuit cu ele, după atâția ani de Youtube. Îmi arată că am făcut ceva bine, dacă ți-am stârnit atâta emoție încât să mă înjuri”, spune Alex Coteț.
Teambuilding a avut încasări uriașe
Lansat în cinematografe la finalul lunii septembrie 2022, Teambuilding este o satiră a vieții din corporație, cu întâmplări amuzante dintr-un treambuilding în care corporatiștii se dezlănțuie, arătându-și, în final, și partea umană. Filmările au avut loc în București și la munte, în perioada iulie-septembrie 2021.
După ce a strâns până la sfârşitul anului, adică în trei luni, 983.000 de spectatori şi încasări de 23,16 milioane de lei, potrivit Cinemagia,
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!
Filmul Teambuilding a cucerit Netflix. De la 1 ianuarie 2023, comedia care a strâns sume uriașe în box-office-ul românesc poate fi vizionată și pe cunoscuta platformă.