Vitamina D şi calciu, combinaţia care prelungeşte viaţa

Vitamina D şi calciu, combinaţia care prelungeşte viaţa

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Cercetările oamenilor de ştiinţă danezi, la care au participat peste 70.000 de persoane, dintre care mai multe femei, au scos la iveală o combinaţie de suplimente care ar putea adăuga ani vieţii.

În cadrul experimentului, unor voluntari le-au fost administrate doze de calciu cu vitamina D, iar altora suplimente placebo. După analize minuţioase, s-a constatat că la bărbaţii şi femeile care au luat vitamina D şi calciu s-a redus riscul de deces în următorii trei ani cu până la 9%, în comparaţie cu cei care au beneficiat de tratamentul placebo.

De precizat că vitamina D, administrată fără calciu, nu a mai avut acelaşi impact în aceea ce priveşte creşterea speranţei de viaţă.

„Din punctul meu de vedere, reducerea cu 9% a mortalităţii la nivel mondial a populaţiei în vârstă are o importanţă majoră“, a spus coordonatorul studiului Lars Rejnmark, de la Universitatea Aarhus din Danemarca.

„Cu excepţia renunţării la fumat, nu există alte intervenţii cunoscute până acum care să poată reduce riscurile de deces“, a adăugat omul de ştiinţă.

Rezultatele studiului au fost publicate în Jurnalului Clinic de Endocrinologie şi Metabolism.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image