Am mers în Africa de Sud cu Sandero!
Click! a testat la Pretoria maşina cu volanul pe dreapta despre care localnicii spun că va înlocui pe piaţă Volkswagenul german.
Citeşte şi
Loganul, a zecea cea mai bine vândută maşină în 2009 în Africa de Sud
Africa de Sud este o ţară în care găseşti orice maşină doreşti, de la limuzinele americane, până la maşinile japoneze, de la Mercedes şi BMW până la Loganul românesc.
În acest turn Babel automobilistic, Sandero pare să fi ocupat o parte din piaţă destul de importantă. Am testat „The New Sandero", cum îi zic africanii la unul dintre numeroasele show-roomuri existente la Johannesburg, după care am stat de vorbă cu unul dintre managerii de acolo, de la care am aflat lucruri extrem de interesante.
„Maşina se fabrică la Pretoria, cu piese aduse din România şi asamblate într-o uzină Toyota. Deocamdată nu s-a pus problema să facem piese aici, deoarece e convenabil şi să le importăm. Producţia de Sandero a început anul trecut în septembrie şi putem spune că a prins la populaţie. În special albii preferă acest model, dar avem comenzi şi de la firme care le dau angajaţilor, precum şi de la cele de închirieri. Putem spune că Sandero continuă ceea ce a început Logan, maşină care în 2009 a ocupat locul zece într-un top al vânzărilor de automobile din Africa de Sud", a spus sud-africanul. Sandero are aici volanul pe dreapta, dar în rest este identic cu cel fabricat în România. Doar preţul diferă.
Dacă la noi un model cu dotări medii este 8.000 euro, la Johannesburg preţul e ceva mai mare, în jur de 110.000 de rand (11.500 euro) şi se poate cumpăra şi în rate.
„Nu e o maşină scumpă pentru nivelul de trai de aici. De fapt, obiectivul nostru este să creem o alternativă mai convenabilă pentru Volkswagen Golf 5", a mai spus acelaşi manager, extrem de bucuros că poate vorbi cu cineva din România.
Loganul cu volan pe partea dreaptă
Dacia s-a conformat regulilor de circulaţie din Africa de Sud.
Aşa se face că am putut vedea pe străzile din această ţară un autoturism Logan, sub sigla Renault, cu volan pe partea dreaptă.
Piesele sunt fabricate în România, la Uzina de la Mioveni şi sunt încărcate apoi în containere şi trimise cu vaporul către Uzina Nissan din Rosslyn, acolo unde sunt asamblate, luând forma Loganului, Sandero sau Nissan NP 200, adică pick-up produs de Dacia.