«Curba e extrem de periculoasă»
12 luni, 130 de accidente, 22 de răniţi, patru morţi. Acesta este bilanţul tragediilor întâmplate în virajul de la ieşirea din Săftica, supranumit şi "curba morţii". Daniel Onoriu, multiplu campion naţional de raliu, a testat-o.
Are o maşină puternică, un Mitsubishi preparat pentru fugă. Cu ea a câştigat numeroase trofee şi podiumuri. Cu toate astea, în "curba morţii" încetineşte.
Onoriu are 32 de ani şi numeroase titluri de campion şi vicecampion la raliu, karting şi motociclism (Foto: Sever Gheorghe)
"60 de kilometri la oră este viteza ideală cu care e bine să intri în curba de la Săftica. Virajul e deschis, de foarte mare viteză. Şoferii îl atacă foarte tare şi pierd controlul volanului. Cei cu maşini puternice şi, în special, cei fără prea multă experienţă într-ale şofatului trebuie să ştie că această curbă este foarte largă şi extrem de periculoasă", ne-a spus Daniel Onoriu, unul dintre cei mai buni piloţi din România.
În ediţia de luni, v-am arătat că virajul de la ieşirea din Săftica este unul dintre cele mai periculoase de pe DN1, aici având loc 130 de accidente în ultimele luni
Renumitul campion le-a dat şi câteva sfaturi. "E bine să se frâneze până la intrarea în viraj, concomitent cu schimbarea în treapta inferioară. După această manevră, se măreşte viteza progresiv pentru ca piciorul să rămână pe acceleraţie pe toată lungimea virajului".
Deşi este una dintre cele mai periculoase curbe de pe DN1, unde au murit foarte mulţi oameni de-a lungul timpului, autorităţile au semnalizat-o şi au limitat viteza la intrare la 60 km/h abia de Crăciun. Până atunci, nimic nu te atenţiona că intri într-o zonă periculoasă.