Așa va arăta cel mai mare avion din lume! Ce va transporta WindRunner

Ne aflăm în mijlocul unei crize energetice globale, iar parcurile eoliene sunt văzute ca soluția la această problemă. Turbinele eoliene mai mari produc mai multă putere decât cele standard, dar componentele uriașe și nu pot fi transportate pe șosea. Care este soluția? Un startup energetic din Colorado, numit Radia, a venit cu ideea de a construi cea mai mare aeronavă din istoria aviației.

Avionul WindRunner de la Radia
WindRunner este produs de compania americană Radia (Foto: Radia)

Faceți cunoștință cu avionul WindRunner, a cărui misiune va fi să livreze palele lungi de 90 de metri direct parcurilor eoliene. Pentru a nu polua aerul, aeronva va folosi doar combustibil sustenabil și va avea nevoie de o simplă pistă de pământ bătătorit sau pietriș pentru a ateriza, potrivit CNN.

WindRunner va depăși Antonov An-225

Volumul calei va fi de 7.700 de metri cubi, de 12 ori mai mare decât cel al unui Boeing 747-400, care este și cu 38 de metri mai scurt, și echivalent cu trei piscine olimpice. WindRunner va măsura 108 metri și va avea o anvergură de 80 de metri. El va depăși Antonov An-225, cea mai mare aeronavă construită vreodată

Potrivit companiei care dezvoltă proiectul, prima flotă de avioane WindRunner ar putea fi lansată pe piață începând cu anul 2027. Vor fi investite 10 trilioane de dolari în parcurile eoliene construite pe sol, până în 2025.

Partenerii Radia, care includ cinci dintre primii șase producători de turbine eoliene din lume, au lucrat la dezvoltarea turbinelor GigaWind uriașe care vor fi instalate cu ajutorul acestor avioane. Deși palele rotorului unei turbine eoliene sunt în mod obișnuit mai scurte de 70 de metri, Radia dorește să producă pale care pot ajunge până la 104 de metri lungime. Turbinele GigaWind ar putea fi de două sau trei ori mai puternice și, de asemenea, de două sau trei ori mai profitabile decât cele existente în prezent.

Radia a spus că se concentrează „pe tehnologia existentă și aprobată de autoritățile americane. Vom utiliza acolo unde este cazul, materiale aviatice, componente și tehnici de fabricație deja testate și aprobate de FAA (Administrația Federală a Aviației din SUA), deoarece acestea sunt produse în masă și prezintă cel mai scăzut risc.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Mitsuko Tottori Japan Airlines FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
gelu duminica poveste de viata jpg
Tokyo FOTO Shutterstock
euro valuta bani pixabay jpg
batrana flori getty jpeg
supa oase1 jpg
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net