Au rămas fără bani în cont. La ce metodă au recurs hackerii. Este cea mai nouă înșelătorie
În câteva minute, câteva persoane au rămas fără niciun leu în cont. Mai mulți clienți ai unei bănci au fost înșelați de hackeri. Mai exact, banii lor au fost transferați în alte conturi, pentru ca mai apoi să dispară. Specialiștii spun că există posibilitatea ca în telefon clienții să aibă un virus.
Au rămas fără bani în cont
,,Am primit un mail că am poprire pe cont. Am deschis mailul. Nu am făcut bine, dar asta e. S-a făcut roșu la semafor, am sunat la *200 că așa îmi scria în cont. Am vorbit cu domnişoara de la call center, mi-a zis că nu am nimic blocat, nu am nimic poprit. Tot eram la semafor cu mașina oprită zic hai să intru și pe cont. Am deschis contul de pe telefon și am constatat că nu mai am niciun ban în cont", a declarat o victimă pentru Observatornews.ro.
Păgubitul este din Bucureşti şi la prima vedere pare că a căzut victimă unor hakeri, numai că banii lui nu au dispărut din sistem, ci au fost mutaţi în contul unui client din Oradea. Doar că şi acesta a rămas fără bani.
Clientul din Oradea spune că şi-a blocat conturile, însă degeaba. Două zile mai târziu alţi 15.000 de lei i-au dispărut din conturi. Toţi banii ar fi ajuns în contul unei femei din altă localitate, iar de aici în contul altei femei, ca într-un final, banii să fie mutaţi în altă bancă. Toţi s-au plâns poliţiei.
Virus instalat în telefon
,,Există posibilitatea ca utilizatorul să fi accesat un site clonă. Ar mai putea exista o posibilitate să fi instalat în propriul dispozitiv un malware, un virus cum e cunoscut. Virus care are această capacitate de a accesa contul bancar al utilizatorului", a explicat Sorin Stănică, expert cyber poliția națională, pentru Observatornews.ro.
Ce spun reprezentanții băncii
,,Odată cu extinderea plăţilor online, apar şi metode tot mai sofisticate ale atacatorilor prin care abordează clienţii băncilor sau ale altor instituţii în vederea obţinerii informaţiilor personale și accesul la conturi/aplicații. Băncile la rândul lor își intensifica eforturile pentru protecția și informarea clienților lor. Astfel, banca noastră desfășoară cu regularitate campanii de informare și conștientizare prin mai multe canale: newsletter (email, SMS), website-ul băncii.''
Specialiştii spun că hakerii născocesc metode noi, din ce în ce mai convingătoare. Pe sigurantaonline.ro există un chestionar online prin care oamenii pot învăța cum să nu pice în campanele escrocilor.
În ultima perioadă, atacatorii au folosit sigla şi însemnele mai multor instituţii de stat, printre care Poşta Română, Poliţia Română, ANAF, ca să păcălească câţi mai mulţi oameni.