Ce este „Quiet Quitting” sau demisia silențioasă. Semnele subtile pe care nu ar trebui să le ignori

Ultima actualizare:

Dacă ai simțit vreodată că șeful tău nu îți dă de ales decât să renunți la slujba pe care o deții în cadrul firmei, s-ar putea să fii „concediat silențios” sau „quiet fired", conform specialiștilor în domeniul resurselor umane. 

Quiet quitting versus quit firing: care sunt diferențele?  Sursă foto: Pixabay.com
Quiet quitting versus quit firing: care sunt diferențele? Sursă foto: Pixabay.com

Totul despre cel mai nou curent de la locul de muncă: ce este „quiet quitting”?

Un sondaj LinkedIn din august a definit „concedierea silențioasă" ca managementul care lasă să treacă ani de zile fără a oferi unei persoane o mărire de salariu sau o promovare, transferându-i responsabilitățile către sarcini care necesită relativ mai puțină experiență sau retrăgându-i acesteia în mod deliberat oportunitățile de dezvoltare și leadership. Ca urmaree, angajatul poate recurge la o atitudine de tipul quiet quitting. 

Din cei peste 200.000 de respondenți de pe platformă, 48% au spus că au fost martorii unui coleg „concediat în liniște".

Quiet Quitting vs. Quiet Fired

Pentru a fi clari, „concedierea silențioasă" este diferită de „demisia silențioasă” sau quiet quitting, despre care poate ați auzit pe rețelele sociale.

În cazul „demisiei liniștite" sau silențioase angajații sunt cei care aleg să depună un efort minim la actualul loc de muncă, în timp ce în cazul „concedierii silențioase", angajatorii sunt cei care în mod deliberat acordă mai puține sarcini respectivului angajat și par să îi blocheze, în mod voit, oportunitatea de avansa în carieră.

Quiet Quittingul nu începe, de cele mai multe ori, din vina angajatului

„Adesea, situația nu începe cu angajatul, ci cu angajatorul care nu se implică cu adevărat în intercțiunea cu un angajat și nu îi oferă posibilități reale de dezvoltare. În consecință, angajatul arată din ce în ce mai puțin interes pentru locul respectiv de muncă", este de părere un expert în resurse umane.

Așadar, atitudinea de quiet firing a angajatorului ar putea avea, în consecință, atitudinea de quiet quitting din partea angajatului, care nu se mai simte motivat și cu posibilități reale de a evolua. 

Un șef poate trimite atât semnale subtile, cât și evidente că un angajat nu are un viitor real la o companie și că cea mai bună opțiune ar fi ca angajatul să-și caute un loc de multă în altă parte.

Iată câteva semne prin care îți poți da seamă că șeful tău pune în practică ceea ce specialiștii în domeniul resurselor umane descriu ca fiind „quiet firing"! 

Un semn care ar trebui să îți dea de gândit: șeful tău pare să evite discuțiile cu tine. „Sarcina numărul 1 a managerului tău este să se asigure că oamenii din echipa lui sunt fericiți, de succes și înfloresc și să îndepărteze obstacolele din calea lor. Dacă managerul tău nu își face timp pentru a-ți înțelege munca și nemulțumirile, atunci în mod cert există o problemă", susține specialistul. 

Chiar dacă managerul tău este prezent fizic pentru conversațiile despre carieră, el s-ar putea gândi să te „concedieze silențios" dacă discuțiile cu el te lasă confuz cu privire la ceea ce trebuie să faci pentru a avea mai mult succes în proiectele sale. Cu alte cuvinte, nu îți oferă recomandări clare.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!           

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Berecleanu Andreea la Londra 5 (1)   Copy jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Miss Universe Danemarca 2 jpeg
netflix pixabay jpg
index webp
milky way 67504 1280 jpg
Eugen Ionescu stând la birou   portret alb negru GettyImages jpg
arable violets 4224439 1280 jpg
politia politist trafic jpg
 Vasile Gorgos jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net