De ce să nu conduci cu geamurile deschise. Este mai periculos decât ați fi crezut

Mulți șoferi preferă să conducă cu geamurile deschise, mai ales pe vreme caldă, decât să folosească aerul condiționat, însă este ma periculos decât ați fi crezut. Astfel, pentru a asigura condiții răcoroase în interiorul mașinii, ei consideră că este mai confortabil să deschidă geamurile. Dar este oare chiar o idee atât de bună?

De ce să nu conduci cu geamurile deschise
De ce să nu conduci cu geamurile deschise

Cu toate acestea, condusul cu geamurile deschise are, de asemenea, un impact cert asupra sănătății. Aceasta crește considerabil poluarea aerului din mașină. Potrivit unui studiu realizat în 10 orașe din întreaga lume, condusul cu geamurile deschise poate duce la o creștere cu 80% a nivelului de particule în suspensie în habitaclu.

Aceste particule sunt compuse dintr-un amestec de particule solide și picături de lichid și pot fi periculoase pentru sănătate mai ales dacă pătrund în plămâni. Acestea variază în funcție de mediul exterior și sunt influențate de utilizarea aerului condiționat sau a ventilatoarelor. Studiul recomandă evitarea condusului la orele de vârf și utilizarea aerului condiționat atât de des.

Sfaturi pentru a avea mașina pregătită înainte de a pleca într o călătorie la drum lung jpeg

Îți poți pierde auzul

Atunci când conduci cu 120 km/h pe autostradă, nu există nimic mai deranjant decât acel sunet provocat de mașina în mers și de vântul de afară. Acest sunet provine de la aerul exterior care trece prin și interacționează cu aerul din interiorul vehiculului. Când aceste două mase de aer se „ciocnesc", ele se comprimă și se decompresează în mod repetat, producând acel efect pulsatil care te face să te simți ca și cum ai fi prins într-un mic tunel de vânt. Riscul de durere de urechi poate fi, de asemenea, o problemă atunci când conduceți cu geamurile deschise.

Deoarece mașinile sunt foarte zgomotoase, este posibil să vă alegeți cu probleme de auz. Ținând cont de faptul că alte elemente, cum ar fi motorul, sunt deja destul de zgomotoase, cel mai bine este să nu mai adăugăm încă un lucru care ne poate afecta auzul.  Oamenii de știință britanici au testat acest lucru, de la o Mazda la un Aston Martin, în trafic în afara orelor de vârf, la 50, 60 și 70 MPH.

Ei au descoperit că, indiferent de viteză sau de model, atunci când geamurile erau coborâte, șoferul era expus la un zgomot aproape constant de 89 de decibeli. Acest lucru este suficient pentru a provoca pierderea permanentă a auzului?

Da, 85 de decibeli sunt suficienți pentru a provoca daune permanente pe o perioadă de 8 ore. Dacă vă aflați în trafic intens, unde sunteți expus în mod constant la peste 100 de decibeli, daunele permanente apar în 15 minute.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Carlo Acutis 1, foto Facebook jpg
kaufland jpg
mona von bismarck colaj captura video jpg
index webp
tramvai lego profimedia jpg
Poza mare el acum jpg
valentin olariu Tatal lui Sebi jpeg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net