Greșeala pe care o comit cei care vor o mărire de salariu. Un director de Resurse Umane dezvăluie ce nu trebuie să faci niciodată la locul de muncă.
Ați putea fi surprinși de câte lucruri se află, cu adevărat, pe lista de „nu face asta”, atunci când vine vorba despre locul de muncă. Ei bine, pentru a reuși să avem un parcurs mult mai lin și direct în carieră, un fost director Microsoft vine cu mai multe sfaturi interesante despre cele mai des întâlnite greșeli la locul de muncă.
Conform celor de la adevarul.ro, se pare că mulți dintre noi vom fi surprinși să aflăm cât de multe lucrui se află, de fapt, pe lista de „nu face asta”, cel puțin nu la locul de muncă!
Un fost director de Resurse Umane, apoi vicepreședinte HR la Microsoft, Chris Williams, vine cu mai multe sfaturi care ne vor fi extrem de utile! El vorbește despre greșelile cel mai des întâlnite la angajații săi!
Ce nu trebuie să facem la locul de muncă
Chris Williams spune că aceste greșeli erau foarte comune printre angajații săi.
Nu oferi și nu aștepta la loialitate din partea companiei unde lucrezi
„Nu sunt sigur că s-a întâmplat vreodată ca firmele să răsplătească cu adevărat loialitatea și, cu siguranță, nu este cazul în zilele noastre”, a spus acesta. Potrivit acestuia, nu trebuie să ne așteptăm ca angajatorul să ne răsplătească cu o mărire de salariu, pentru vechime, ori să ne promoveze doar datorită longevității.
Nu cere o mărire de salariu
Potrivit expertului, atunci când ceri o mărire de salariu, pornești discuția dintr-un punct de slăbiciune. „Conversația pe care ar trebui să o aveți trebuie să fie despre un schimb de valori. Oferiți companiei această valoare, iar compania ar trebui să răspundă”, spune Chris Williams. Potrivit acestuia, trebuie să calculăm foarte atent valoarea pe care o aducem companiei și să discutăm despre un salariu echitabil.
Nu face amenințări fără motiv
„Nu faceți niciodată o amenințare pe care nu intenționați să o urmați pe deplin. Nu amenințați că plecați la un alt loc de muncă, dacă nu este o opțiune sigură. Nu amenințați cu procese dacă nu ați verificat ce înseamnă din punct de vedere legal, dacă nu aveți un avocat dispus să preia cazul”, ne spune Williams.
Nu cere ajutor decât dacă nu ai altă soluție
„Nu sunt un mare fan al replicii pe care o folosesc mulți manageri: «Nu veni la mine cu probleme, vino la mine cu soluții». Pe de altă parte, toată pregătirea și documentarea nu numai că te ajută să fii mai clar atunci când ceri ajutor, dar, uneori, îți poate oferi chiar rezolvarea problemei, astfel că nu vei mai fi nevoit să ceri ajutor”, a mai spus expertul de la Microsoft.