Locul de muncă plătit cu 3000 de euro pe lună. De ce nu-l vrea nimeni: „E o nebunie totală”
Cu toate că oferă salarii apropiate de 3.000 de euro lunar, un antreprenor român stabilit în Italia se confruntă cu dificultăți în găsirea personalului necesar pentru afacerea sa.
Florin Lisaru conduce o companie de transport de mărfuri în nordul Italiei, la Piacenza, având în flotă peste 30 de camioane și angajând 25 de șoferi. Cu toate acestea, întâmpină dificultăți în a găsi suficienți șoferi pentru a onora contractele semnate.
În ciuda eforturilor de a oferi condiții de lucru conforme cu legea și salarii competitive, inclusiv beneficii suplimentare, Lisaru a pierdut aproximativ 80.000 de euro începând cu acest an.
A încercat să recruteze chiar și din România, folosind site-uri specializate pentru forța de muncă, dar fără succes, potrivit adevarul.
Un antreprenor oferă salarii mari, dar nu găsește angajați
Ofertele sale de salarii variază între 2.200 și 2.800 de euro lunar. Antreprenorul este dispus să accepte chiar și șoferi începători, cu condiția ca aceștia să fie motivați să învețe și să fie serioși în munca lor. Cu toate acestea, găsirea unor astfel de persoane devine din ce în ce mai dificilă.
Lisaru subliniază că oferă condiții de muncă bune, menționând că camioanele se întorc zilnic la garaj și că există facilități precum baie, bucătărie și service.
De asemenea, menționează că munca nu este foarte solicitantă, uneori necesitând doar trei sau patru ore de condus pe zi, iar șoferii nu sunt supuși unor curse extenuante.
Oferă și prime pentru șoferii care dorm pe drum
Salariile se încadrează în limitele contractului național, iar în cazuri rare în care un șofer trebuie să doarmă pe drum, asigură cazare contra sumei de 30 de euro pe noapte.
În plus, antreprenorul aduce în discuție birocrația ca pe o altă piedică, menționând că obținerea permisului de conducere poate dura mai mult de un an, din cauza perioadelor lungi de așteptare pentru examene și atestate.
Consideră că autoritățile ar trebui să înțeleagă situația actuală, să se adapteze nevoilor firmelor și să reducă timpul de așteptare pentru obținerea permiselor, dat fiind contextul critic al lipsei de șoferi din întreaga Europă.