Șeful tău, unul dintre motivele pentru care te îmbolnăvești. Ce spun psihologii despre asta

Dacă aveți un loc de muncă cu normă întreagă, atunci este posibil să petreceți mai mult timp la job, decât acasă cu familia și prietenii. Iar potrivit profesorului Cary Cooper - un psiholog de la Universitatea din Manchester – durata pe care tu o petreci muncind și relația cu șeful tău ar putea explica de ce te simți rău și te îmbolnăvești.

Șeful tău, unul dintre motivele pentru care te îmbolnăvești
Șeful tău, unul dintre motivele pentru care te îmbolnăvești

„Oamenii care nu au abilități sociale bune sunt cei care creează stres pentru ceilalți”

Expertul Cary Cooper, președintele Forumului Național pentru Sănătate și Bunăstare la Locul de Muncă, a explicat că cercetările sale au descoperit că există doi factori principali care determină oamenii să se streseze și să se îmbolnăvească la locul de muncă – relația cu șeful și volumul de muncă.

„Există o mulțime de lucruri care îi fac pe oameni să se îmbolnăvească la locul de muncă și să fie mai puțin productivi, iar unul dintre acestea este managerul de linie sau șeful tău. Managerii sunt cei mai importanți oameni în ceea ce privește satisfacția, productivitatea și sănătatea la locul de muncă. Dar, majoritatea sunt promovați în acest tip de rol sau recrutați pentru el pe baza abilităților lor tehnice și nu a abilităților lor de a relaționa cu oamenii.

Oamenii care nu au abilități sociale bune sunt cei care creează stres pentru ceilalți, deoarece nu au inteligența emoțională de a recunoaște când volumul de muncă al oamenilor este imposibil de gestionat sau au termene nerealiste”, a declarat psihologul Cary Cooper pentru tabloidul britanic Mirror.

Dacă am avea manageri care au un coeficient emoțional bun, nu am avea multe probleme legate de stres
Dacă am avea manageri care au un coeficient emoțional bun, nu am avea multe probleme legate de stres

De asemenea, el este de părere că, dacă am avea manageri care au un coeficient emoțional bun, nu am avea la fel de multe probleme legate de stres și am obține o productivitate mai mare: „Atunci când promovează oamenii în viitor ar trebui să existe o paritate între abilitățile oamenilor de comunicare și abilitățile tehnice, deoarece controlul șefului este o problemă critică, îi va îmbolnăvi”.

Ce ar trebui să faci?

Deci, cum ar trebui să te descurci cu un șef care se uită mereu peste umărul tău și nu-ți oferă nici un control asupra propriei tale lucrări? Ei bine, ar trebui să îți pui mai întâi întrebarea dacă șeful tău este sau nu schimbător.

„Se va schimba? Dacă răspunsul la aceasta este nu, atunci a doua întrebare este unde ar trebui să merg la muncă? Un șef rău este un «criminal», te vor îmbolnăvi și îți pot afecta viața exterioară cu familia, copiii și alte relații pentru că ești atât de îngrijorat de șeful tău tot timpul. Nu ai nevoie de asta”, a mai adăugat Cary Cooper.

Cu toate acestea, dacă credeți că șeful dumneavoastră este schimbător, atunci ar trebui să faceți ceva în acest sens. Potrivit ar fi să alegeți un moment în care șeful nu este stresat și să întrebați dacă puteți avea o discuție, unde îi poți oferi un feedback constructiv – detaliind de ce ești nemulțumit de modul în care ești gestionat.

Expertul adaugă că dacă ai o astfel de conversație și șeful tău nu se schimbă, atunci ar trebui să pleci dacă ții la sănătatea ta. „Această relație dintre tine și șeful tău este atât de fundamentală la locul de muncă, deoarece acea persoană te poate face să te simți bine în ceea ce privește performanța ta și să te motiveze, sau să te facă să te simți prost și să-ți submineze încrederea în sine”, a încheiat psihologul.

  Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!    

image
image
image
image
image
image
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
alba renai jpg
431583518 952319999577748 595215102330126423 n jpg
gradina Keukenhof olanda profimedia jpg
Crestere salariu FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net