Tunelul misterios care trece pe sub un mare oraș din România. A fost construit acum 120 de ani

Ultima actualizare:

România exista ca țară de numai trei decenii pe vremea când s-a construit o cale ferată sub un mare oraș românesc. La acea vreme, autoritățile au reușit să facă impresionatul tunel feroviar în doi ani, dar reparațiile lui au durat mai bine de 22 de ani, scrie adevărul.ro.

Tunelul misterios care trece pe sub un mare oraș din România
Tunelul misterios care trece pe sub un mare oraș din România

Tunelul Filești, construit în doar doi ani și jumătate, reparat în 22 de ani

Tunelul Fileşti, redeschis în 2019, are o istorie aparte, având în vedere că este prima construcţie de acest fel din România care a fost realizată pe sub un oraş.

A fost construit într-un timp record de numai doi ani şi jumătate (1896-1898) lucru care pare de domeniul fantasticului dacă ne gândim că, la un secol distanţă, reparaţiile au durat 22 de ani (1996-2018).

Tunelul are 770 de metri

Cu o lungime totală de 770 metri, primul tunel de la Fileşti a fost construit în perioada 1896-1898, în terenuri sensibile la umezire. Refacerea lui a început în 1996, dar lucrările s-au desfăşurat cu foarte mari întârzieri, pentru că resursele financiare au fost asigurate cu mult sub nivelul ritmului de lucru.

În consecinţă, costurile refacerii tunelului, estimate iniţial la 39 milioane lei, au fost actualizate la 94 milioane lei. În afara lucrărilor din subteran, s-au efectuat şi lucrări la suprafaţă, determinate de tasările majore ale terenului, care au afectat, total sau parţial, patru străzi, reţele tehnico-edilitare şi linii de tramvai, 13 proprietăţi particulare, precum şi aproximativ 13.000 mp din incinta societăţii Transurb SA.

De ce au fost întârziate lucrările

Tunelul are două fire, iar reparațiile au fost făcute în cadrul firului 1. Construcția celui de-al doilea fir al tunelului a durat mai mult, respectiv cinci ani, din 1962 până în 1967. Se pare că și acest fir ar avea nevoie de consolidări.

Reparațiile au durat atât de mult și pentru că lucrările au fost întrerupte în mod repetat, din cauza subfinanțării anuale. Din acest motiv, unele lucrări s-au degradat și a trebuit să fie refăcute de mai multe ori.

 Momentan prin ambele tuneluri se merge cu restricţie de viteză (maximum 30 de kilometri la oră). 

Citește întreg articolul pe adevărul. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Carlo Acutis 1, foto Facebook jpg
kaufland jpg
mona von bismarck colaj captura video jpg
index webp
tramvai lego profimedia jpg
Poza mare el acum jpg
valentin olariu Tatal lui Sebi jpeg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net