Iată care sunt mașinile interzise de Uniunea Europeană, începând cu 2035!
Consiliul Uniunii Europene a reușit să obțină o victorie în lupta cu poluarea, aprobând interzicerea fabricării din anul 2035 a mașinilor ce folosesc motoare pe bază de benzină, motorină, sau chiar hibrid. Decizia vine după mai bine de doi ani de negocieri și modificări aduse proiectului.
Conform planurilor inițiale, legea ar fi trebuit deja promulgată cu câteva săptămâni în urmă, însă eforturile Uniunii au fost deraiate în ultima clipă de către un grup de țări care a început să se opună proiectului, grup condus de Germania. De altfel, a fost necesară o concesie oferită Germaniei, prin păstrarea legală a producerii motoarelor pe bază de ardere internă și după anul 2035, însă vor fi nevoite să folosească carburanți „ecologici”. Chiar și așa, Polonia a continuat să se opună proiectului, în timp ce România s-a abținut.
Odată cu noua lege, din anul 2035, nu va mai fi legală producerea motoarelor ce folosesc drept carburant motorina, benzina, sau sunt de tip hibrid. Acesta este unul din pașii importanți în planul ambițios al Uniunii Europene de a reduce emisia de gaze cu efect de seră cu 55%, comparativ cu nivelul acestora înregistrat în 1990.
Germania s-a opus noii legislații
Deși proiectul a fost dezbătut deja o perioadă îndelungată, Parlamentul European deja votând în favoarea acestuia încă de anul trecut, Germania a început să se opună noului proiect, preluând comanda unui grup format din mai multe țări, cum ar fi Italia, Polonia și alte țări din estul Europei.
Pentru a putea, într-un final, să aprobe proiectul ce urmează să ridice considerabil calitatea aerului de-a lungul continentului, Consiliul European a oferit un compromis Germaniei, permițând construirea motoarelor pe bază de ardere internă și după anul 2035, însă folosind numai combustibili „ecologici”. Berlinul a dorit ca vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie să fie permise şi după 2035, dacă utilizează combustibili sintetici.
„Vehiculele cu motoare cu combustie pot fi înmatriculate după 2035 dacă folosesc exclusiv carburanți cu emisii neutre de CO2", a anunțat, pe Twitter, ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.
Tehnologia combustibililor sintetici este contestată de ONG-urile de mediu, care o consideră costisitoare, energofagă și poluantă.
De asemenea, mulți experți în domeniul auto se îndoiesc că va putea concura pe piață cu mașinile electrice, ale căror prețuri sunt așteptate să scadă în următorii ani.
Aproape o treime din întreaga emisie de gaze cu efect de seră de pe teritoriul Uniunii Europene vine din transport, noua legislație fiind extrem de bine venită.