Pod spectaculos, vechi de 111 ani, demolat ilegal. Unde se afla construcția care îi fascina pe turiști
Un pod vechi, construit în anul 1913, din Alpii elvețieni, a fost distrus din cauza unei încurcături birocractice. Recent, a ieșit la iveală faptul că această construcție a fost demolată în mod ilegal.
Podul fusese construit în 1913
Viaductul vechi de 110 ani, din apropiere de Davos, în Alpii elvețieni, a fost distrus în urma unei neînțelegeri dintre oficialii din domeniul transporturilor, conform metro.co.uk. Podul care trece prin munți și păduri alpine a fost construit în 1913 pentru a ajuta circulația feroviară.
În anul 2019, compania de transporturi Rhaetian Railway, cea care îl și deține, a descoperit probleme la structura metalică în timpul unei inspecții de rutină. Au decis astfel să-l demoleze, viaductul fiind distrus în luna mai.
Demolarea podului a fost ilegală
Acum a ieșit la iveală, însă faptul că demolarea a fost ilegală. Deținătorul ar fi aplicat pentru un permis de demolare convențională în locul folosirii unui explozibil, după ce guvernul și un studiu de mediu au arătat că distrugerea cu folosirea dinamitei este interzisă. Poliția a demarat o anchetă pentru a afla unde s-a produs încurcătura.
Cel mai periculos pod din Grecia
Autoritățile elene au hotărât să construiască un alt pod care să fie folosit în locul celui de la Evrotas, Skala Lakonia, care este considerat ca fiind cel mai periculos din toată Grecia. Lângă podul metalic existent, cel pe care se circulă acum și care prezintă un mare risc, se va ridica unul nou, solid care să nu pună în primejdie șoferii.
Noul pod va avea 90 de metri lungime și va fi amplasat pe râul Evrotas, lângă cel metalic existent. Conform specificațiilor noului pod, suportul metalic va fi compozit și va fi format din grinzi de oțel înglobate în beton armat.
Podul vechi nu va fi demolat ci va fi restaurat pentru a fi folosit ca pod pietonal. În zona vor fi realizate lucrări de reamenajare, în timp ce vor fi create și zone verzi/de divertisment. Proiectul are un buget de 4,465 milioane euro iar la momentul semnării contractului avea un orizont de implementare de 18 luni.