Cât ne costă să aducem în țară o mașină second-hand din Germania, în 2025? Noile reguli după aderarea României la Schengen
O mașină second hand cumpărată din străinătate poate fi o alternativă mult mai ieftină, pentru cei dintre noi care suntem în căutarea unui autovehicul. Însă, este important să știm ce reguli noi au intrat în vigoare, după intrarea româniei în Schengen și cât ne poate costa să aducem o astfel de mașină din Germania.

În ziua de astăzi, fiecare leu economisit contează. Iar dacă suntem în căutarea unei mașini, o variantă foarte ieftină poate fi să achiziționăm una second hand, dintr-o țară precum Germania. Statisticile din ultimii ani arată că aproape jumătate din mașinile second hand din țara noastră sunt aduse din Germania, deoarece sunt mai ieftine și mulți români cred că șoferii germani le îngrijesc mai bine.
Însă, dacă suntem tentați de o astfel de mașină, trebuie să avem în vedere mai multe costuri, nu numai cel al vehiculului. În principal, este vorba despre prețul transportului, cât și al înmatriculării. În mod surprinzător, în 2025, acestea pot fi surprinzător de scumpe. În total, se poate ajunge la cheltuieli extra de sute de euro!
Cât ne costă să aducem o mașină second hand din Germania
În primul rând, pentru a cumpăra o mașină din Germania, problema cea mai presantă pe care trebuie să o rezolvăm este cea a transportului până la aceasta. Dacă vom alege varianta avionului, putem plăti undeva între 150 și 200 de euro. În același timp, pentru un autocar, vom scoate din buzunar cam 100 – 150 de euro. Iar cazarea poate fi destul de ieftină, dar tot există riscul de a ajunge și la 45 de euro.
Apoi, după ce am cumpărat mașina, numerele provizorii (zoll) ne costă între 150 și 300 de euro. Vignetele din Germania până în România pot ajunge la 40 de euro, iar mâncarea variază în funcție de fiecare dintre noi, însă, se poate urca până la 200 de euro.
Costurile ascunse ale unei mașini second hand
În total, putem ajunge la un cost final de aproximativ 700 de euro. Însă, dacă mașina are nevoie de reparații, se poate ajunge lejer la pragul de 1.000. Există și firme specializate care ne pot aduce mașina în țară, iar totul ne costă undeva în jur de 1.500 de euro.
„Costă, în general, de la 1.500 - 1.700 de euro. Noi căutăm mașina pe care o dorește cumpărătorul, o testăm, verificăm partea mecanică, dacă sunt kilometri reali. Apoi facem actele și aducem mașina pe platformă în țară”, spune un bărbat care deține o asemenea firmă, potrivit Promotor. Din punct de vedere financiar, intrarea în Schengen nu a influențat deloc costurile achiziționării unei astfel de mașini, ci doar timpul petrecut în vamă.