Cât s-a săpat în munte spre Sibiu și Curtea de Argeș și când vor trece mașinile prin Munții Carpați

Ultima actualizare:

Tunelurile prin Munții Carpați care fac parte din cel mai complex proiect de infrastructură din România, autostrada Pitești-Sibiu, devin tot mai spectaculoase pe măsură ce lucrările de excavare înaintează. Imaginile care arată cât de mult au avansat săpăturile în munte au fost filmate de Asociația Pro Infrastructura.

Cât s-a spat în munte spre Sibiu și Curtea de Argeș

Lucrările la tunelurile care traversează Carpații avansează rapid. Foto: Captură video
Lucrările la tunelurile care traversează Carpații avansează rapid. Foto: Captură video

Tunelul prin munte spre Curtea de Argeș devine tot mai lung. Cele mai recente imagini au fost surprinse duminică de cei de la Pro Infrastructura care anunță că lucrările avasează rapid.

„Astăzi, duminică, am vizitat tunelul de 1,35 kilometri de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Antreprenorul Porr a ajuns la 650 metri excavați pe calea spre Curtea de Argeș și la 500 de metri pe sensul spre Sibiu. S-a forat și prima galerie de legătură (pietonală), iar pe firul spre Curtea de Argeș urmează în scurt timp excavarea galeriei de trecere pentru vehicule din centrul tunelului”, anunță aceștia pe pagina de Facebook Pro Infrastrucura.

O echipă de experți din 11 țări lucrează non-stop

Lucrările avansează, iar misiunea nu este deloc ușoară din cauza

terenului foarte dificil, plin de nisip și argile, care necesită multă meticulozitate, explică Pro Infrastructura.

„În scurta filmare cu telefonul din capătul galeriei spre Sibiu, un tânăr operator de buldozer de 25 de ani, dar cu 8 ani de experiență, își arată îndemânarea mutând materialul proaspăt excavat în viteză, cu o precizie remarcabilă.

Lucrează nonstop, 24/24, 7 zile din 7, o echipă de experți din 11 țări condusă de un inginer cu 40 de ani de experiență în execuția de tuneluri.

Sunt șanse bune să circulăm pe aici în decembrie 2026, puțin înainte de termenul contractual martie 2027”, anunță aceeași sursă.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Felipe și Regina Letizia la dineul de gală de la Roma, Italia, în rochie de la un brand de masă   profimedia 0945642160 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
insulina jpeg
Padure din viitoarea Centura Verde Bucuresti Ilfov foto Centura Verde jpeg
Sens giratoriu FOTO Shutterstock jpg
Șofer la volan  Foto Pixabay jpg
inchisoare medievala jpg
profesor jpg
daniel david ubb fb jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net