Ce urmări nefaste ar putea să aibă potențiala dispariție din piață a Blue Air?

#Exclusiv Click!
Ultima actualizare:

Toate „tunurile” sunt orientate spre Blue Air, în acest moment. Faptul că operatorul a decis sistarea zborurilor, marți, 6 septembrie,  iar 3.000 de pasageri sunt blocați în străinătate, a produs furie atât în rândul autorităților, cât și al publicului larg.

Aproximativ 3.000 de pasageri ai Blue Air nu își mai pot folosi biletele achiziționate
Aproximativ 3.000 de pasageri ai Blue Air nu își mai pot folosi biletele achiziționate

S-a ajuns, mai ales pe platformele de socializare, să se discute foarte intens despre închiderea companiei, unii comentatori fiind de părere că așa ar fi cel mai bine. Chiar ar fi bine? Am încercat să aflăm răspunsul acestei întrebări, discutând cu o sursă calificată, din domeniu, pentru a înțelege mai bine dedesubturile întregii situații.

Citește și: Prima reacție a Blue Air la criza pasagerilor, după sistarea zborurilor companiei

Este o situație instabilă pentru Blue Air. Cronologic vorbind, ei au acumulat datorii și nu le-au achitat. Pentru o parte dintre acele datorii le-au fost blocate conturile. O companie aeriană funcționează având aeronavele în aer, transportând pasageri. Acest lucru e imposibil de realizat, din moment ce conturile lor sunt blocate. Nici un furnizor nu ar accepta să îi factureze la un termen prelungit, din moment ce situația se prezintă așa”, a explicat pentru Click! o sursă din aviație, care a preferat să își păstreze anonimatul.

Ministrul mediului a cerut companiei să funcționeze cu „buzunarele goale”

Astfel, e greu de înțeles solicitarea ministrului Mediului, Tanczos Barna, care a cerut companiei să reia zborurile pentru a asigura transportul pasagerilor blocați, în condițiile în care Blue Air nu ar avea banii disponibili, nici pentru alimentarea aeronavelor sau pentru plata salariilor angajaților și alte cheltuieli necesare.

Guvernul a ajutat compania Blue Air, în perioada pandemiei, cu o sumă considerabilă, constând în garantarea unui împrumut, de peste 60 de milioane de euro. Este o situație similară cu aceea în care statul român ar fi acționar al companiei. Automat, statul va dori să își protejeze investiția”, a mai explicat sursa Click!.

Vezi și: Wizz Air oferă bilete cu preț redus pentru pasagerii Blue Air. Cât costă și cum poți să profiți de ofertă

Astfel, compania aeriană ar putea beneficia de ajutor sporit, din partea Guvernului, în ciuda faptului că, într-un fel, tot Guvernul a blocat conturile Blue Air.

Compania are în jur de 1.000 de angajați, constând în personal navigant. Dacă s-ar închide, piloții nu ar avea o problemă în găsirea unui job. Pentru însoțitorii și însoțitoarele de zbor ar fi mai dificil. Dacă ar accepta relocarea în Emiratele Arabe Unite, acolo ar găsi un job, fără probleme, bine plătit. Pentru angajații de la sol, de asemenea, nu ar fi o problemă atât de mare. Cei din birouri ar fi cei mai afectați. Dar trebuie să ținem cont că majoritatea angajaților ar pleca din țară, deci statul ar pierde impozitele aferente salariilor lor”, a mai precizat sursa Click!.

Cine ar lua locul Blue Air, în caz de faliment

Și aceasta ar fi, de fapt, cea mai mare problemă pentru statul român. Pierderea unei companii românești, care deși nu are câștiguri fabuloase, asigură o poziție cheie în piața transporturilor aeriene.

Toată lumea trebuie să înțeleagă faptul că un procent semnificativ din surplusul pasagerilor de la Tarom era preluat de Blue Air. Pasagerii cumpărau bilete de la o companie autohtonă. Dacă Blue Air iese din schemă, intră companiile străine concurente, care vor prelua rutele și pasagerii. Din nou, statul român pierde”, a dezvăluit sursa Click!

Află și: Ce datorie uriașă are Blue Air! Ministerul Mediului: „E reprezentată de 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră”

De altfel, două companii concurente, din Ungaria și din Irlanda au și lansat pachete de ajutor, la prețuri reduse pentru pasagerii afectați de criza Blue Air. Este o măsură practicată în domeniu, dar, totodată, asigură și un marketing foarte eficient.

Dacă Guvernul ar pune în balanță pierderile din scenariile existente, ar putea să ia cele mai bune măsuri. Dispariția Blue Air ar băga compania de stat, Tarom, și mai rău în corzi, în fața concurenței. Dacă Blue Air va primi sprijin din partea autorităților, și-ar consolida într-o manieră spectaculoasă poziția în piață, mai ales în discuțiile cu potențiali investitori, care ar ajuta compania să depășească acest impas și chiar să se dezvolte, ținând cont de cererea masivă din piață, după ridicarea restricțiilor din pandemie”, a mai precizat sursa Click.

Se încearcă remedierea problemei

Miercuri, 7 septembrie, Bogdan-Radu Bălănişcu, secretar de stat în Ministerul Mediului, a făcut o serie de declarații.

Dorința oricărei entități e să recupereze creanța. Categoric, eșalonarea e în discuție. Începând de azi dimineață, Blue Air a început să dea curs cererii AFM de documente, iar acum se începe procedura de analiză a documentelor pentru eșalonarea datoriei. E o chestiune de legislație și practică. Există această posibilitate de eșalonare a datoriilor, pe baza unor garanții”, a spus Bogdan-Radu Bălănişcu, citat de G4Media.

Blue Air a sistat zborurile de pe aeroporturile, din România, până la 12 septembrie, după ce Administrația Fondului pentru Mediu a solicitat și a obținut blocarea conturilor companiei.

Citește și: Haos pe aeroporturile din România! Pasagerii Blue Air fac scandal. Zborurile le-au fost anulate

Motivul îl reprezintă o datorie de 28,7 milioane lei a Blue Air, pentru 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră, aferente anului 2021.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net