Prima reacție a Blue Air la criza pasagerilor, după sistarea zborurilor companiei
Sistarea zborurilor companiei Blue Air a generat o criză a pasagerilor care au achiziționat bilete și nu le mai pot utiliza.
La ore bune după remiterea comunicatului de presă prin care a fost făcut anunțul, Bogdan Năstase, reprezentantul operatorului aerian a comentat situația pasagerilor și a companiei.
De altfel, conform datelor stocate în proprietățile documentului cu textul comunicatului, Bogdan Năstase este ultima persoană care a avizat textul remis presei. Precizăm faptul că respectivul comunicat nu a putut fi găsit pe canalele oficiale de comunicare ale Blue Air, adică pe site-ul companiei sau pe pagina Facebook.
Au cerut o eșalonare, în primăvară
„Ne cerem scuze pasagerilor care astăzi și în zilele următoare se vor afla într-o situație grea. Noi am păstrat o corescpondență cu reprezentanții fondului de mediu. Avem pierderi uriașe după pandemie. Am solicitat încă din luna mai un plan de eșalonare la plata acestei sume, pe care nu am contestat-o, o datorăm. Din iunie nu am mai avut nicun fel de comunicare, în iunie 2022 instanța a decis prelungirea acordului, motiv pentru care am considerat că reprezentanții acestei instituții au luat cunoștință de hotărârea instanței.
Astăzi am primit notificare că ne sunt conturile blocate. Vreau să spun că autoritățile statului român și-au exprimat dorința de a ne ajuta, ne-au sunat exprimându-și sprijinul. Încercăm să găsim soluții chiar în aceste momente”, a spus Bogdan Năstase, la Realitatea PLUS.
Citește și: Ai bilet la Blue Air și ești în străinătate? Sună la acest număr ca să știi cum să ajungi în România
Pe platformele de socializare, au fost postate zeci de clipuri în care oamenii protestează, cu nervii întinși la maxim, pentru că au rămas cu „buza umflată”, după ce Blue Air i-a anunțat fix în momentul zborului, pe câte unii, că nu se mai pleacă de la sol.
Alții au aflat în momentul în care au ajuns în aeroport sau cu doar câteva ore înainte de zbor. Compania aeriană a făcut anunțul public ulterior, când au remis comunicatul presei.
Număr considerabil de români, blocați în insulele grecești
„Încercăm să contractăm serviciile unei alte societăți de aviație din România să facă cu prioritate serviciile de preluare cu aeronavele Blue air. În insulele grecești se află un număr considerabil de pasageri.
Au fost deja afectați(n.r. pasagerii). Am încercat să convingem OMV să ne acorde cherosen să efectuăm zborurile de astăzi, dar nu au acceptat, motiv pentru care au fost amânări din oră în oră. Mulțumesc Tarom că și-a oferit sprijinul, însoțitorii de bord vor fi de la Blue Air”, a mai spus Bogdan Năstase, pentru sursa citată.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului a anunțat, marți, 6 septembrie, că Executivul a convocat o celulă de criză pentru a găsi rezolvări pentru problemele pasagerilor companiei Blue Air, afectați de sistarea zborurilor operatorului, până la data de 12 septembrie.
Vezi și: Haos pe aeroporturile din România! Pasagerii Blue Air fac scandal. Zborurile le-au fost anulate
„Românii își pot anunța prezența și pot solicita sprijin la secțiile consulare de la ambasadele noastre din țările respective. Totodată, pot să vă anunț că în această seară a fost activat un număr unic al call-center-ului gestionat de Ministerul Afacerilor Externe. Este numărul de telefon la care cetățenii români aflați pe aeroporturi, din afara țării noastre, își pot semnala prezența și pot solicita asistență consulară. Și, de asemenea, pot să solicite sprijin pentru a ajunge acasă. Numărul de telefon care le este pus la dispoziție este 0040751084537”, a mai spus Dan Cărbunaru.
Citește și: Blue Air suspendă toate zborurile care pleacă din România, începând de astăzi
El a explicat și o primă strategie de repatriere a pasagerilor blocați. „După ce vor fi centralizate datele cetățenilor români care se află, fiind afectați de suspendarea zborurilor Blue Air, în aeroporturi din afara țării, aeronavele Tarom vor fi pregătite să efectueze zborurile necesare pentru ca românii de peste graniță să ajungă acasă în siguranță”, a mai precizat Dan Cărbunaru.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!