Blue Air, amendată de ANPC cu 2 milioane de euro! Reacția companiei
Blue Air, una dintre cele mai populare companii de zbor low-cost, din România, a fost amendată de ANPC cu fabuloasa sumă de două milioane de euro, în urmă sesizărilor primite din partea mai multor clienți.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 2 milioane de euro compania aeriană Blue Air, după mai multe controale efectuate, în urma unor plângeri primite.
Citește și: O companie aeriană l-a ironizat pe Mourinho. ”Nu-i trebuie decât un bagaj de mână”
Moivul amenzii este anularea a mii de zboruri în perioada 30.04.2021-30.04.2022. Mai exact, compania Bue Air a anulat 11.289 de zboruri, ce corespund a 178.405 rezervări, pentru care clienții au plătit în total 66.585.967,68 lei.
În urma verificărilor s-a constatat că Blue Air nu are un registru în care să țină evidența unei cifre de afaceri declarate, astfel ANPC nu a putut stabili amenda la un procent din câștigurile companiei. În consecință, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a aplicat o amendă usturătoare în valoare de 2 milioane euro, notează Digi24.ro.
Pe lângă amenda contravențională, președintele ANPC a impus o sancțiune complementară ce implică compensarea financiarea a clienților a căror rezervare a fost anulată de Blue Air.
,,… încetarea contractului și restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile”
Compensațiile față de consumatori se aplică inclusiv pentru zborurile anulate ulterior datei de 30.04.2022.
Nu rata nici: O companie aeriană vinde zboruri virtuale în Laponia. Ce cuprinde experienţa
Blue Air, reacție năucitoare. Neagă că ar fi primit sancțiuni din partea ANPC
În mod surprinzător, compania aeriană Blue Air neagă cu vehemență că ar fi primit vreo amendă din partea ANPC sau că Autoritatea pentru Protecția Consumatorului ar fi efectuat vreun control în ceea ce privește activitatea organizației.
„Societatea nu a primit nici o comunicare în acest sens de la ANPC. În plus, cifrele sunt greșite - se referă la toate biletele anulate în respectiva perioadă din cauza valurilor 3, 4 și 5 de pandemie (care oricum reprezintă mai puțin de 10% din totalul zborurilor Blue Air din acea perioadă). Din totalul numărului de pasageri menționați, majoritatea fie au călătorit deja, fie vor călători vara aceasta.”, transmite compania.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!