Cum arată și unde intră în circulație în România primul tramvai cu sistem de avertizare la coliziune

Este vorba despre un sistem ultraperformant folosit în SUA și în mai multe țări din Europa, instalat pe tramvaie și care este dezvoltat de Bosh. În România, o echipă a companiei a instalat sistemul pe un tramvai din Cluj, iar acesta a fost deja testat, în prezența primarului Emil Boc.

Sursa foto: Facebook/Emil Boc
Sursa foto: Facebook/Emil Boc

Este vorba despre un sistem de avertizare la coliziune frontală dezvoltat de Bosch, numit Tram Forward Collision Warning (TFCW).

Cum funcționează sistemul anticoliziune

Sistemul presupune avertizarea vatmanului prin semnale sonore și vizuale în situaţiile critice din traficul urban, oferind, astfel, siguranţă sporită, atât pentru conducătorii de tramvaie, cât și pentru pasageri, sau pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Mai mult, dacă vatmanul nu reacționează sau o face târziu, sistemul este prevăzut cu o frână de urgență.

Sursa foto: Facebook/Emil Boc
Sursa foto: Facebook/Emil Boc

„Un sistem care a fost deja pus în aplicare în SUA, în Germania, în Ungaria, în Olanda. Acum vine și la Cluj. Iată că astăzi avem onoarea și oportunitatea să punem în acțiune o soluție tehnică de ultimă oră în beneficiul și pentru siguranța comunității din Cluj-Napoca”, a declarat Mihai Boldijar, director general Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul Grupului Bosch în România, scrie Monitorul de Cluj.

Sursa foto: Facebook/Emil Boc
Sursa foto: Facebook/Emil Boc

Primarul Emil Boc a spus că această soluție va fi implementată pe mai multe tramvaie din oraș.

„Acest sistem va fi implementat la Cluj pe mai multe tramvaie. Sunt soluții inovative care salvează vieți, previne accidente și este o soluție de ultimă generație în acest domeniu, o combinație dintre om și inteligența artificială în favoarea cetățeanului”, a spus Emil Boc.

Sistemul este adaptat pentru fiecare oraș

„Un lucru foarte important de menționat este faptul că fiecare oraș își are modelul specific de tramvaie și trasee locale, de aceea sistemul TFCW trebuie testat și adaptat fiecărui oraș și tramvai în parte. Atunci când implementăm tehnologia într-un oraș nou, începem prin a face mai multe runde de calibrare pentru a studia traseele și mediul din jurul acestora. Aici intervine expertiza inginerilor locali Bosch, care adaptează software-ul la specificul local, în acest caz, pentru traseele din Cluj-Napoca”, a declarat Tobias Matter, directorul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj.

Sistemul TFCW este deja utilizat cu succes în peste 1500 de tramvaie din mai multe orașe din SUA, Australia, Germania, Olanda, Cehia, Ungaria, unde numărul accidentelor în care sunt implicate tramvaie a scăzut semnificativ.

Sursa foto: Facebook/Emil Boc
Sursa foto: Facebook/Emil Boc
image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net