Două defecțiuni într-o singură zi la metrou. Haos la ore de vârf
La metroul Bucureștean se întâmplă foarte des probleme în ultima perioadă. Doar luni, 25 martie, pe Magistrala 2, la staţia Piaţa Victoriei au avut loc două astfel de incidente tehnice, chiar la ore de vârf.
Mai precis, la ora 08,15 şi puţin după ora 17,00, două trenuri s-au blocat în stația Piața Victoriei, iar mecanicii nu au mai putut porni garniturile. Persoanele aflate în metrou au fost evacuate şi obligate să coboare în staţia oricum foarte aglomerată din cauza orelor de vârf la care s-au înregistrat defecţiunile. Astfel că, numărul defecţiunilor înregistrate la trenurile sau căile de rulare ale metroului bucureştean a devenit deja o obișnuință, iar oamenii se tem că aceste defecțiuni ar putea crea tragedii.
Ion Rădoi, liderul sindicaliştilor de la Metrorex, a declarat pentru adevărul.ro că defecţiunea a fost la sistemul de siguranţă al garniturii. „Mecanicii au încercat, în ambele cazuri, să dea restart sistemelor, dar fără rezultat. Trenurile au refuzat să pornească”, a explicat el.
„Îngrijorător este că metroul bucureştean face 39 de ani, dar aşa ceva nu am mai întâlnit. Cu toate că pe vremuri echipamentele erau mai rudimentare, nu aveam aşa multe defecţiuni. Şi acestea se înmulţesc cu fiecare zi care trece. Totul, după părerea mea, din cauza incompetenţei conducerii Metrorex. Aceasta pune în pericol singuranţa a 700.000 de călători zilnic, câte 2.000 de oameni pe fiecare garnitură. Cea mai bună dovadă a incompetenţei este faptul că s-a demonstrat că accidentul din Berceni (din luna ianuarie, când un tren a pornit fără comandă, s-a izbit într-un zid al depoului IMGB şi a rănit un mecanic-n.r.) s-a produs din cauza acelui tip de garnituri de tren care este dotată cu un soft de control cu mai multe erori, dar Metrorex continuă să le folosească. Zilnic transportă zeci, dacă nu sute de mii de călători. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă”, a mai subliniat Ion Rădoi.
Surse apropiate Metrorex au dezvăluit faptul că societatea nu are suficienţi bani alocaţi pentru întreţinerea echipamentelor. „Metrorex nu a primit subvenţiile şi astfel, resursele financiare pentru reparaţii sunt mai mult decât limitate. Ca să nu mai vorbim de cele alocate pentru schimbarea unor echipamente cu versiuni mai moderne“, a fost declarația surselor citate de adevărul.ro.