Nu sunt bani să termine metroul la timp
Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit să circule din 2014. Lipsa banilor şi licitaţiile cu cântec au făcut ca lucrările să se facă cu viteza melcului, iar acum inaugurarea a fost din nou amânată.
Pe 22 noiembrie 2016, bucureştenii au fost chemaţi să viziteze o parte din şantierul metroului din cartierul Drumul Taberei. Şefii de la Metrorex s-au lăudat atunci că la sfârşitul acestui an va avea loc marea inaugurare. La scurt timp, termenul a fost amânat pentru primăvara lui 2018, pentru ca acum să se avanseze vara lui 2018. Marin Aldea, directorul Regiei, a precizat faptul că sunt trei cauze care au ţinut totul pe loc: ”atingerea parametrilor proiectaţi pentru instalaţii pe parcursul probelor tehnologice după terminarea lucrărilor, contractarea cu întârziere - din cauza unor contestaţii în procedura de achiziţie - a sistemului de siguranţă a traficului şi finanţarea insuficientă a lucrărilor pe anul 2017”. Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să plătească anul acesta pentru execuţia Magistralei 5 Eroilor-Drumul Taberei 846,98 milioane de lei. Potrivit capital.ro, lucrările la structura de rezistenţă sunt gata în proporţie de 87%, în timp ce finisajele şi instalaţiile sunt realizate doar 30%. Cea mai avansată este staţia Valea Ialomiţei, unde lucrările de structură sunt gata în totalitate, în timp ce finisajele şi instalaţiile 67%. La Orizont structura este terminată, iar finisajele 62%. La staţiile Râul Doamnei, Academia Militară şi Eroilor, lucrările de structură sunt la 80%, dar finisajele şi instalaţiile nu au fost începute. La staţiile Brâncuşi, Romancierilor, Favorit şi Tudor Vladimirescu mai sunt de construit câte două căi de acces. Şi ar mai fi o problemă: proiectarea şi montajul sistemului de semnalizare, lucrare complicată care durează cel puţin doi ani de la desemnarea firmei. Iar licitaţia nici măcar nu a fost făcută.
S-a câştigat licitaţia pentru prelungirea Magistralei 4
Asocierea formată din companiile Metroul SA- Amberg Engineering a câştigat licitaţia pentru întocmirea studiului de pre-fezabilitate şi a studiului de fezabilitate pentru construcţia tronsonului Gara de Nord- Gara Progresul. Durata contractului va fi de 22 de luni de la data atribuirii şi este în valoare de 8 milioane euro. Tronsonul face parte din Magistrala 4, care începe la Străuleşti şi se va prelungi până la Gara Progresul.