Patru strategii care te ajută să-ţi creşti vânzările online
Fie că eşti un antreprenor la început de drum, fie că eşti managerul unei companii care deja a reuşit să capete o oarecare notorietate, este important să ai mereu în vedere o strategie de îmbunătăţire a vânzărilor. În contextul pandemiei, vânzările online au cunoscut o creştere exponenţială şi din ce în ce mai mulţi români au început să prindă gustul cumpărăturilor pe internet, iar ca răspuns companiile au început să-şi diversifice şi să îşi rafineze strategiile de marketing, venind în întâmpinarea dorinţelor clienţilor şi adaptându-se din mers la noile cerinţe de pe o piaţă în expansiune.
Cu toate acestea, nu toate firmele au reuşit să prindă acest val şi sunt încă în căutare de soluţii. Dacă nu ştii de unde să începi pentru a crea o strategie de vânzări de succes pentru mediul online, iată patru strategii care te vor duce în direcţia corectă.
Creşte-ţi vizibilitatea online
S-ar putea să pară simplist, dar din păcate nu este evident pentru toată lumea că primul pas spre o creştere a vânzărilor începe cu ceva atât de simplu. Creşterea vizibilităţii online nu se referă neapărat la multiplicarea canalelor de comunicare, cât la o investiţie în calitate. Începe cu o simplă căutare pe motoarele de căutare ca să ai aceeaşi experienţă ca un client obişnuit. Afacerea ta apare pe primele pagini ale listei de rezultate, la o căutare generică? Atunci când cauţi numele brandului, există informaţii concrete despre profilul companiei, adresa fizică, programul de funcţionare etc? Dacă răspunsurile la astfel de întrebări nu te mulţumesc, cel mai probabil ai nevoie de un expert în SEO care să-ţi optimizeze vizibilitatea în mediul online şi să te ajute să îţi pui în valoare afacerea.
Credite de cumpărături
O altă modalitate pe care o ai la dispoziţie pentru a-ţi creşte vânzările online este să pui la dispoziţia clienţilor tăi credite de cumparaturi. La ce se referă mai exact acest lucru? De fapt, creditele de cumpărături presupun integrarea pe site-ul tău sau direct în magazin a unei soluţii financiare de plată în rate. În acest fel le oferi posibilitatea clienţilor tăi de a beneficia de produse sau servicii pe care, poate, în alte circumstanţe nu şi le-ar putea permite, cu toate că şi le doresc sau au nevoie de ele. Nu numai că este util pentru o parte dintre clienţi, dar este şi o strategie de fidelizare.
Testimoniale oneste
Deși cumpărăturile online au devenit din ce în ce mai populare, multe persoane sunt încă reticente la ideea de a cumpăra un produs pe care nu îl pot analiza decât într-o imagine. Mulţi sunt interesaţi de experiențele altor cumpărători şi de opiniile lor. De aceea este o idee bună, pentru strategia ta generală de vânzări, să introduci pe site şi testimoniale oneste, dar şi să gestionezi eficient secţiunea de comentarii. Chiar dacă nu sunt toate 100% pozitive, nu este o problemă, ba, mai mult, oferă autenticitate. Dacă există critici bine argumentate, este important să răspunzi prompt şi să rezolvi situaţia cât mai repede şi elegant cu putinţă.
Diversifică reprezentările vizuale
Nu toată lumea o să citească descrierea produsului pe care îl vinzi, dar cu siguranţă, toţi cei care ajung pe pagina unui produs se vor uita cu atenţie la imagini. Aşadar, este important să pui produsele în valoare prin imagini convingătoare. De exemplu, dacă vinzi jucării pentru copii, lucrate manual, nu ajută prea mult să le faci o fotografie pe un fond neutru. Integrează-le în universul copilăriei şi vor capta mai mult atenţia părinţilor care caută astfel de produse. Acolo unde este posibil poţi adăuga chiar scurte videoclipuri. Important este să valorifici cât de mult poţi capacitatea unei imagini de a capta imaginaţia. Nu degeaba se spune că valorează cât o mie de cuvinte.
Orice persoană care are fie şi minime cunoştinţe de marketing înțelege schimbarea de paradigmă din acest moment şi oportunităţile de business care decurg de aici. Implementând soluţii de vânzări care se dovedesc a fi şi utile pentru clienți şi care valorifică mai eficient serviciile sau produsele pe care le vinzi, ai făcut deja un pas important spre următorul nivel.